Acasa Romania Toyota a inceput productia versiunii hibride a Auris, masina ce ajunge in Romania in septembrie

Toyota a inceput productia versiunii hibride a Auris, masina ce ajunge in Romania in septembrie

de Adrian Mitrea

Toyota Auris HSD (sursa - Toyota)

Toyota a inceput luni, 28 iunie, productia versiunii hibride a modelului Auris, masina ce va fi lansata in Romania in luna septembrie si va avea un pret de pornire mai mic decat al celuilalt automobil hibrid din gama Toyota, Prius, a declarat pentru 0-100.ro Ana-Maria Toma, responsabil de relatii cu presa in cadrul Toyota Romania.

Prius are un pret de pornire de 26.157 euro, inclusiv TVA, in Romania, fiind in prezent cu peste 2.500 euro mai scump decat la lansarea masinii, in septembrie 2009.

Versiunea hibrida a modelui Auris poarta numele Auris HSD (Hybrid Synergy Drive) si reprezinta primul automobil hibrid fabricat de constructorul auto nipon in Europa (uzina Burnaston, Derbyshire, Marea Britanie).

Sistemul HSD a debutat pe prima generatie a celui mai cunoscut automobil hibrid din lume, Toyota Prius, lansat in Japonia in 1997 si in Europa in anul 2000.

Auris HSD preia tehnologia modelului Prius. Astfel, cea mai noua masina hibrida a Toyota are sub capota un motor pe benzina de 1,8 litri, care dezvolta 99 Cai Putere (CP) si un cuplu maxim de 142 Newton-metru (Nm), iar alaturi de acest propulsor mai are unul electric care poate genera 82 CP si un cuplu de 207 Nm. Sistemul de propulsie hibrid este cuplat la o cutie de viteze cu variatie continua de tip E-CVT (automata). Puterea reala combinata a celor doua motoare este de 136 CP.

Auris HSD ajunge de la 0 la 100 de kilometri pe ora in 11,4 secunde si are un consum de 3,8 litri de benzina pentru 100 de kilometri parcursi. Emisiile de dioxid de carbon pe kilometru sunt de 89 de grame. Auris HSD genereaza si cantitati mai mici de NOx si PM decat masinile diesel apropiate ca performante.

Masina este produsa pe aceeasi linie de fabricatie cu versiunile conventionale ale Auris si Avensis, iar intrarea modelui in productie a permis pastrarea a 400 de locuri de munca in Marea Britanie, la fabricile Burnaston (unde este asamblat modelul) si la Deeside, o regiune din Tara Galilor (unde sunt fabricate motoarele pe benzina de 1,8 litri).

Lasa un comentariu