Renault va usura noile sale automobile cu 100 pana la 200 de kilograme, pentru a reduce consumul de carburant si emisiile poluante, iar o alta masura penru a avea masini mai eficiente va fi lansarea de noi motoare turbo pe benzina cu capacitati cilindrice reduse.
Reducerea greutatii cu 10 kilograme la o masina corespunde unei taieri cu 1 gram a emisiilor de dioxid de carbon pe kilometru parcurs. Astfel, prin reducerea greutatii noilor modele care urmeaza sa fie lansate cu 100 pana la 200 de kilograme, emisiile de dioxid de carbon vor scadea cu 10-20 de grame pe kilometru, noteaza Renault intr-un document.
O alta masura este introducerea de noi motoare turbo pe benzina, cu capacitati cilindrice intre 0,9 litri si 1,2 litri. Aceste noi propulsoare vor fi lansate in 2012 si vor avea puteri cuprinse intre 90 si 115 Cai Putere (CP).
Renault spune ca noile motoare vor avea trei si patru cilindri si vor fi modulare. Acest termen, modular, provine de la faptul ca uzina care le va produce va putea fi adaptata foarte rapid in functie de cerere. Mai concret, o linie de fabricatie de motoare de 0,9 litri va putea deveni in cateva ore una ce produce propulsoare de 1,2 litri.
Aceste noi motorizari vor inlocui, probabil, propulsoarele mai vechi, de 1,2, 1,4 si 1,6 litri. Renault spune ca noile motoare modulare vor fi montate pe 85% dintre masinile vandute in anul 2015.
Tot in ceea ce priveste motorizarile, Renault vrea sa reduca si mai mult emisiile de dioxid de carbon pe kilometru ale motorului turbo diesel de 1,5 litri dCi, ce echipeaza mai multe modele Renault si Dacia. Acest propulsor va fi dotat cu tehnologie Stop & Start, care opreste automat motorul cand masina sta pe loc la semafor sau in aglomeratie si il reporneste cand soferul apasa pedala de ambreiaj pentru introduce schimbatorul de viteze in treapta intai si pentru a demara.
Pe langa aceste masuri, Renault va opera si alte modificari la aerodinamica masinilor (acoperirea elementelor mecanice de sub masina, buze flexibile ale barelor de protectie – deci aerodinamica activa).
Progresul este posibil, spune Renault, argumentand ca din 1997 si pana in prezent impactul masinilor (constructie, utilizare, reciclare) asupra mediului a scazut considerabil. Spre exemplu, in procesul de productie au scazut:
- consumul de energie cu 30%
- consumul de apa cu 65% (echivalentul unei economii de 10 milioane de metri cubi)
- deseurile cu 64% (kg/masina)