Constructorul auto german Volkswagen a lansat o versiune de caroserie sedan a celui mai mic automobil al sau, Polo, special pentru piata rusa. In Romania vor fi lansate insa Phaeton restilizat in august si noile Touran si Sharan in septembrie.
Volkswagen spune ca Polo, fabricat la Kaluga, Rusia, este o masina adaptata pentru conditiile climatice si de drum ale rusilor.
Masina are un pret de pornire de putin peste 10.000 de euro si vine echipata cu un motor pe benzina de 1,6 litri de 105 Cai Putere (CP), cuplat standard la o cutie de viteze manuala cu 5 trepte si optional la o transmisie automata (Tiptronic) cu sase rapoarte.
Pentru piata romaneasca Volkswagen a pregatit insa alte surprize. Versiunea restilizata a limuzinei Phaeton va fi lansata pe plan local in august, iar in septembrie vor ajunge in tara si noile Touran si Sharan.
Volkswagen Phaeton facelift (restilizat) a fost prezentat oficial la sfarsitul lunii aprilie, in cadrul Salonului Auto de la Beijing, China.
Masina dispune de faruri cu tehnologie LED si pastreaza principalele caracteristici care au facut celebru acest model. Este vorba, de exemplu, de sistemul de climatizare pe patru zone ce este capabil sa mentina constanta o temperatura de 22 de grade chiar daca masina ruleaza la viteze de 300 de kilometri pe ora, intr-un mediu in care temperatura este de 50 de grade Celsius.
Phaeton dispune standard de tractiune integrala (4Motion), suspensie ajustabila pe perne de aer, tapiterie din piele, navigatie si scaune reglabile electric in 18 directii.
Varful de gama al Volkswagen a fost in mod traditional un automobil cu vanzari slabe in Romania si nu numai. La noi in tara au fost livrate 3 Phaeton noi anul trecut si 11 in 2008 (-72,7%).
Noul Volkswagen Touran a fost prezentat la inceputul lunii aprilie. Noua generatie a Touran preia trasaturile de design prezente la Golf VI, noul Polo si noul Touareg, dar principalul atu al masinii este portbagajul de 695 litri (la fel ca la vechea generatie), care poate ajunge la 1.913 litri cand banchetele din spate sunt rabatate (cu 76 de litri mai putin decat la vechiul model).
Si Touran a avut vanzari slabe in mod traditional in Romania, reprezentant sub 1% din livrarile de masini Volkswagen noi. Anul trecut au fost vandute 51 de unitati Touran la noi in tara, in scadere cu 67,7% fata de cele 158 masini livrate in 2008.
Nici Sharan nu are prea mare cautare in Romania, fiind livrate 9 masini anul trecut si 24 exemplare in 2008 (-62,5%). Noul Sharan are acum usile din spate glisante, pe sine, ceea ce usureaza accesul pe al treilea rand de scaune (masina are 7 locuri – n.r.).
Noul Sharan sta la baza noului Seat Alhambra, a carui lansare este asteptata tot in toamna acestui an.