Nissan 370Z Roadster (decapotabil), inlocuitorul modelului 350Z Roadster, a fost lansat in Romania si pleaca de la 46.190 euro, inclusiv TVA, pentru varianta cu transmisie manuala cu sase trepte.
Masina este disponibila in Romania cu o singura varianta de echipare, denumita Pack, si echiparea standard este completa, cuprinzand toate elementele de siguranta si confort. Singurul optional este pachetul Premium, ce include jante de 19 inch din aliaj forjat si sistem de navigatie (Nissan Connect Premium). Pachetul costa in plus 2.880 euro, inclusiv TVA.
370Z Roadster este mai scurt, mai usor si mai rapid decat automobilul pe care-l inlocuieste, iar rigiditatea structurala a crescut, se arata intr-un comunicat al Nissan Romania. Cu acest model, Nissan sarbatoreste 40 de ani de istorie Z.
Plafonul din material textil izoleaza fonic si termic mai bine, iar plierea acestuia, complet automata, dureaza 20 de secunde si se poate realiza si in mers, la viteze de pana la 5 kilometri pe ora (km/h). Mecanismul este mai silentioas decat la 350Z, datorita unei noi pompe hidraulice.
Nissan 370Z Roadster este mai usor cu 97 de kilograme (kg) decat 350Z si cu 28 kg mai greu decat versiunea de caroserie Coupe din care deriva. Rigiditatea torsionala a noii decapotabile sport a Nissan a crescut 40% pe fata si cu 45% pe spate.
Nissan 370Z Roadster are aceeasi motorizare ca modelul 370Z Coupe, respectiv un propulsor pe benzina natural aspirat de 3,7 litri, V6, cu tehnologie VVEL (Variable Valve Event and Lift). Aceasta permite un consum redus si un raspuns mai prompt. Propulsorul dezvolta 328 Cai Putere, un cuplu de 363 Newton-metru si respecta normele Euro 5.
Atat cu transmisia manuala cu sase trepte cat si cu cea automata cu sapte rapoarte, viteza maxima este de 250 km/h. Demarajul de la 0 la 100 de kilometri pe ora se realizeaza in 5,5 secunde cand masina este echipata cu transmisie manuala si in 5,8 secunde cu transmisia automata.
Folosind transmisia manuala in sistemul sportiv S-Mode se activeaza automat tehnologia SRC (Syncro Rev Control). Aceasta face ca turatiile sa fie la nivelul ideal la schimbarea treptelor de viteza. Senzorii plasati pe maneta schimbatorului si pe ambreiaj monitorizeaza intentiile soferului, actionand acceleratia la retrogradare si pastrand turatia constanta la trecerea in treapta superioara. Folosind si viteza masinii, sistemul „stie” daca soferul se pregateste pentru un viraj rapid sau doar pentru o manevra de parcare.
Transmisia automata cu sapte rapoarte permite si schimbarea secventiala a treptelor, actionand fie maneta schimbatorului fie padelele de la volan. Chiar si in acest caz, sistemul DRM (Downshift Rev Matching) actioneaza acceleratia la retrogradare pentru a asigura schimbari precise ale treptelor de viteza.
Pretul versiunii cu transmisie automata este de 48.690 euro, inclusiv TVA.