Acasa Foto In garajul nostru: Volvo C30

In garajul nostru: Volvo C30

de Adrian Mitrea
Volvo C30 facelift 2010 (sursa - 0-100.ro)
Volvo C30 facelift 2010 (sursa - 0-100.ro)

Volvo C30, cel mai mic si mai ieftin automobil din gama Volvo, este un fel de exercitiu de simplitate intr-o lume auto tot mai nebuna dupa tehnologie si elemente sofisticate.

Concept

Ideea de a lansa un pui de Volvo le-a venit suedezilor atat din dorinta de a avea un automobil mai ieftin si mai mic in gama, dar si din nevoia de a se adresa tinerilor. Pentru a-i da lui C30 un aspect si mai proaspat, Volvo a apelat la o revizuire substantiala a caroseriei si mecanicii.

click aici pentru galeria foto

Design

Inca de la lansarea sa, in 2006, C30 s-a remarcat prin aspectul de sageata si prin soldurile foarte bombate. Gratie noii parti frontale, cu faruri mai mari in forma de bumerang, micul Volvo arata acum mai dinamic si mai tineresc, dar modificarile estetice substantiale pe care le aduce acest facelift se opresc aici. Grila de aerisire a radiatorului a crescut si ea in dimensiuni, iar logo-ul Volvo este acum mai mare. Modificari estetice greu sesizabile au fost operate si in partea din spate.

Tehnologie, confort si dotari

Volvo C30 facelift 2010 (sursa - 0-100.ro)
Volvo C30 facelift 2010 (sursa - 0-100.ro)
Odata cu aparitia acestei versiuni restilizate sunt disponibile noi culori pentru exterior si tapiterie, iar posibilitatile de personalizare sunt mai variate.

Interiorul este simplu si elegant, la fel ca in trecut. Te obisnuiesti foarte repede cu el. Nici materialele folosite nu sunt rele, dar nu se ridica la asteptarile pe cate le-ai avea de la o marca ce se vrea premium si care cere 25.000 de euro pentru automobilul din test.

Conceptul Volvo cu scaune individuale in spate este interesant si asigura tututuror ocupantilor un confort deosebit.

Senzatia pe care o ai atunci cand iti pui o manusa descrie cel mai bine modul in care te primeste interiorul Volvo C30.

Ca toate noile modele ale gamei, C30 afiseaza deja celebra „consola plutitoare” ce lasa un mic spatiu de depozitare in spatele botoanelor pentru radio CD si climatizare.

Pe sosea

Cea mai interesanta noutate este insa invizibila, dar se face imediat simtita de la volan.

Trenul de rulare este complet revizuit si ofera acum senzatii mult mai sportive decat in trecut, avand suspensii cu 30% mai rigide si o directie cu 10% mai precisa. Desi cifrele suna sec si neconvingator, diferentele chiar sunt serios perceptibile.

Volvo C30 facelift 2010 (sursa - 0-100.ro)
Volvo C30 facelift 2010 (sursa - 0-100.ro)
Inclinarea pe viraje este redusa, iar directia foarte precisa si cutia de viteze ce lucreaza scurt fac o pereche excelenta pentru un condus sportiv. Actionarea schimbatorului de viteze este o adevarata placere pentru ca e pus unde trebuie si are un invelis din piele foarte fina.

Sasiul sport este standard pentru orice Volvo C30, mai putin pentru motorul de 1,6 litri turbo diesel DRIVe (versiunea cu emisii reduse).

De asemenea, spatiul pentru sofer si pasager si ergonomia postului de conducere sunt peste media clasei.

Totusi, ceva strica tot acest peisaj dinamic si imbietor: motorul.

Masina din test are sub capota un propulsor natural aspirat pe benzina, de 2 litri, ce dezvolta 145 de Cai Putere si un cuplu de 185 Newton-metru. Desi pe hartie cifrele nu arata rau, in realitate acest motor se simte incapabil sa puna in valoare ce poate masina din punct de vedere dinamic.

Greutatea ridicata a masinii si cutia de viteze cu doar cinci trepte, setata pentru economie, sunt elemente care sugruma de tot motorul. Asta nu inseamna ca masina nu te duce in siguranta de la A la B sau ca iti provoaca o senzatie neplacuta atunci cand o conduci. Nu. E vorba de un raport pret / asteptari / performante dezechilibrat.

Asadar, e recomandat un motor turbo, mai puternic, diesel sau pe benzina.

Concurenti

Sungurul adevarat rival al lui Volvo C30 este BMW Seria 1 (varianta de caroserie cu 3 usi). Lista ar putea fi extinsa si cu alte masini premium compacte, precum Alfa Romeo Giulietta si Mercedes-Benz Clasa B, insa conceptual vorbind sunt masini diferite.

Concluzii

Tinand cont de prestatia sub asteptari a motorului, este mare pretul de putin peste 25.000 de euro, inclusiv TVA, pe care Volvo il cere pentru masina din test.

La aceeasi bani clientela Volvo poate opta pentru S40, un automobil mai putin sic, dar cu siguranta mai practic.

Desi teoretic C30 este cel mai accesibil Volvo, vanzarile spun altceva. C30 este cel mai slab vandut model al marcii, la nivel mondial.

De aici si concluzia ca Volvo ar trebui sa mai umble la preturi. Pe de alta parte, faptul ca C30 nu are prea mare cautare iti asigura exclusivitate.

click aici pentru caracteristici tehnice si specificatii ale modelului testat

2
Lasa un comentariu

avatar
2 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
gigiAlex Recent comment authors
  Subscribe  
noi vechi
Notifica-ma despre
Alex
Cititor
Alex

Mah, voi aveti ceva cu Volvo…:))
Si de ce nu ati precizat ca modelul prezentat e incarcat in dotari? Asa cred si eu sa ajunga la peste 25.000 euro, dar cel mai ieftin incepe de pe la 17.000, daca nu ma insel.
La cum arata si in ce clasa poate fi incadrat as zice ca e o masina preferata pt deplasari scurte, eventual mai mult prin oras. In aceste conditii 140 de cai sunt chiar prea multi. Se pare ca nu si pt voi.

gigi
Cititor
gigi

mie imi place mult.