Acasa Ford Seria marcilor auto americane ingropate ar putea continua cu Mercury

Seria marcilor auto americane ingropate ar putea continua cu Mercury

de Adrian Mitrea

Mercury Milan (sursa - Mercury)

Mercury, marca detinuta de producatorul american Ford, ar putea fi ingropata, din cauza rezultatelor comerciale slabe, relateaza Automotive News Europe, citand o stire Bloomberg.

Printre marcile Ford Motor Company, Mercury este pozitionata peste Ford, dar sub Lincoln.

Unul dintre cele mai puternice argumente pentru a inchide marca Mercury este acela ca vanzarile au scazut cu 74% din anul 2000 incoace, iar planul de produs este incert. Cel mai bun an pentru Mercury a fost 1978, cand au fost livrate 579.498 autovehicule ale marcii. In 2009 masinile Mercury si-au gasit doar 92.299 proprietari.

Mercury, fondata in 1939 de Edsel Ford, fiul lui Henry Ford, are in prezent o gama formata din modelele Milan, bazat pe Ford-ul Fusion american (diferit fata de cel european – n.r.) si Mariner (bazat pe SUV-ul Ford Escape). Milan este cel mai bine vandut model Mercury, avand o pondere de 55% in totalul livarilor.

Limuzina de clasa mare Grand Marquis este un alt model din gama Mercury, dar el are sanse mari sa fie eliminat anul viitor cand compania mama va renunta la sedanurile mari cu tractiune spate Lincoln Town Car si Ford Crown Victoria. Clientii de Mercury Grand Marquis au in medie 70 de ani.

Daca inchiderea Mercury se va concretiza, aceasta marca americana se va alatura brandurilor Pontiac, Saturn, Oldsmobile si Plymouth care au fost lichidate in ultimii ani.

Ford a vandut, in ultimii trei ani, aproape toate brandurile sale premium si de lux: Aston Martin, Jaguar, Land Rover si Volvo. Daca marca Mercury va fi lichidata, grupul Ford ar mai ramane cu doua marci, Ford si Lincoln.

Lasa un comentariu