Ca efect al incheierii programelor de tip „Rabla” din Europa si din cauza reticentelor consumatorilor, piata auto din Uniunea Europeana (UE) a inceput sa scada, iar cererea pentru masinile Dacia – marca ce a profitat cel mai mult de criza – s-a diminuat, reiese din datele Asociatiei Constructorilor Auto Europeni (ACEA).
Astfel, in luna aprilie au intrat in circulatie 1,134 milioane automobile noi, cu 7,4% mai putine decat in aceeasi luna a anului trecut (1,225 milioane unitati).
Cu toate acestea, datorita vanzarilor mari din primele luni ale anului, piata auto europeana ramane in continuare pe plus daca analizam datele aferente primelor patru luni din acest an. Concret, in perioada ianuarie-aprilie din acest an au intrat in circulatie cu 4,8% mai multe masini noi decat in intervalul similar din 2009 (4,809 milioane masini vs. 4,587 milioane automobile).
Intr-o situatie asemanatoare se gaseste si Dacia, marca ale carei vanzari lunare cresteau spectaculos pana acum. Livrarile marcii au scazut cu 15,6% (19.848 unitati in aprilie 2010 vs. 23.528 unitati in aprilie 2009). Anul trecut Dacia batea un record important in Europa, avand cea mai puternica crestere de pe piata (+29,2%).
Dupa primele patru luni din acest an livrarile in UE ale constructorului auto din Mioveni se mentin pe plus (+31,4%), cu un total de 85.053 automobile livrate (fata de 64.717 unitati in perioada ianuarie-aprilie 2009).
Cateva marci au iesit in evidenta in aprilie prin cresteri spectaculoase. Este vorba de de Nissan (+38,3%), Volvo (+35,2%) si Land Rover (+30,4).
Vanzarile de automobile noi din Europa au scazut cu 1,6% anul trecut, comparativ cu 2008, de la 14,717 milioane de masini la 14,481 milioane de autoturisme.
Piata auto europeana va scadea in acest an, comparativ cu 2009, cu 13,1%, pana la un nivel de circa 12,583 milioane de unitati, din cauza disparitiei programelor de tip Rabla, estimeaza ACEA.