Acasa Romania Chevrolet recheama Cruze, Spark si Captiva in service, iar Jaguar a identificat defectiuni la modelul XF

Chevrolet recheama Cruze, Spark si Captiva in service, iar Jaguar a identificat defectiuni la modelul XF

de Adrian Mitrea

(sursa - 0-100.ro)

Chevrolet deruleaza in prezent in Romania campanii de rechemare in service pentru trei dintre cele mai importante modele ale sale, Cruze, Spark si Antara, pentru a preveni incidente nedorite, iar Jaguar are in curs un recall pentru modelul XF, fiind identificate mai multe posibile defectiuni, reiese din scrisorile de chemare la service a clientilor si din documentele trimise de importatorii auto autoritatilor romane responsabile de calitatea produselor, obtinute de 0-100.ro.

Rechemarea modelelor Captiva vandute in Romania vine la scurt timp dupa ce Opel a anuntat o actiune similara pentru SUV-ul Antara, care imparte aceeasi platforma cu SUV-ul Captiva.

„Chevrolet a a constatat ca este posibil ca, in anumite conditii de trafic, cuplajul cardanic articulat al coloanei de directie sa se detaseze de pe axul casetei de directie”, le transmite Chevrolet clientilor care au cumparat SUV-uri Captiva fabricate in 2006, 2007 si 2008. Operatiunea de verificare si eventual de reparare a unei masini dureaza circa 30 de minute, potrivit producatorului auto.

Modelele Spark rechemate au fost fabricate in 2009 si 2010. Chevrolet a depistat ca o defectiune de montaj a arcului placii de blocare a centurilor fata duce la o blocare incompleta a partii mobile a centurii de siguranta de partea fixa montata pe scaun. Verificarea si repararea centurilor de siguranta dureaza mai putin de 30 de minute.

La Cruze au fost identificate doua probleme:

  • masinile Chevrolet Cruze, an fabricatie 2010, echipate cu motor pe benzina de 1,8 litri au o defectiune de sertizare intre furtunul de alimentare cu combustibil si conducta rampei de injectie. Acest defect poate genera detasarea furtunului si implicit pierderi de benzina. „In caz ca se produce detasarea furtunului de teava, aceasta poate cauza probleme de siguranta neasteptate”, spune Chevrolet, anuntandu-si clientii ca reparatia va dura circa 30 de minute
  • automobilele Chevrolet Cruze fabricate in 2010, echipate cu motoare pe benzina de 1,6 litri si 1,8 litri au probleme cu o lipire la cald intre partea superioara a bateriei si corpul acesteia, care poate duce la pierderi de acid. Si in acest caz reparatia ar trebui sa dureze circa 30 de minute

Jaguar deruleaza trei campanii de rechemare pentru limuzina XF.

Jaguar XF-R (sursa - 0-100.ro)Prima vizeaza masinile echipate cu motor diesel de 3 litri, V6, fabricate in 2010, fiind identificata o problema la modulul electric al pompei de combustibil din rezervor. Aceasta nu poate fi activata dupa un ciclu de pornire, iar ca rezultat al acestei probleme este posibil ca motorul sa piarda alimentarea cu combustibil in timpul mersului sau acesta sa nu poata mentine o viteza constanta cand masina ruleaza in modul „pilot automat”. In service, specialistii Jaguar vor reprograma cu o noua versiune de soft modulul electric al pompei de combustibil pentru a preveni pierderea alimentarii in timpul funtionarii motorului.

Un alt defect, la difuzorul instrumentelor de bord (speaker – n.r.) face obiectul unei campanii de rechemare distincte. Practic, cablajul difuzorului se poate intrerupe din cauza volumului „agresiv” al sunetului de forma unei unde „tic-tac”, volum de care este dependenta viteza vehiculului. La viteze mai mari ale vehiculului forma de unda are o amplitudine care agreveaza starea in care cablajul difuzorului se poate intrerupe. Ca rezultat al acestei probleme sunt afectate urmatoarele avertizari sonore: semnalizare, centuri de siguranta, avertizare lumini aprinse, usa deschisa si cheie in contact , pilot automat adaptiv, memorie scaune. Masinile chemate in service vor fi reprogramate cu ultima versiune de soft pentru modulul instrumentelor de bord. Aceasta reprogramare va preveni deteriorarea difuzorului instrumentelor de bord prin schimbarea semnalului de unda. Odata cu acesta schimbare este posibil ca volumul indicatorului de semnalizare sa devina „mai putin agresiv” decat cel initial, spune Jaguar.

Tot limuzinele XF produse in 2009 manifesta un alt defect, legat de centurile de siguranta din spate. Un numar mic de vehicule au centurile de siguranta posterioare ineficiente din cauza faptului ca acestea nu se rotesc liber. Specialistii Jaguar vor verifica daca ambele centuri de siguranta spate se rotesc liber si daca este necesara reparatia.

La fel ca si in cazul altor rechemari in service pentru automobile, costurile reparatiilor sunt suportate de catre fabricant.

comenteaza recall-ul Chevrolet pe gmclub.ro

Lasa un comentariu