Acasa Daimler Piata chineza este esentiala pentru viitorul masinilor electrice, potrivit sefului Mercedes-Benz

Piata chineza este esentiala pentru viitorul masinilor electrice, potrivit sefului Mercedes-Benz

de Costea Arsene
Dieter Zetsche (sursa - 0-100.ro)
Dieter Zetsche (sursa - 0-100.ro)

Divizia Mercedes-Benz a grupului auto german Daimler ar putea deja sa scoata pe piata mai multe autovehicule electrice, daca cererea ar fi suficienta, a declarat directorul general al Daimler, Dieter Zetsche. Potrivit acestuia, piata chineza este esentiala pentru viitorul masinilor electrice.

Daimler isi doreste sa ocupe un loc principal in segmentul masinilor electrice, ajutat de partenerul sau chinez BYD (Build Your Dreams), o companie care si-a propus sa lanseze in 2011 un automobil 100% electric cu o autonomie de 330 km, potrivit Automotive News Europe (ANE).

Intr-un interviu acordat ANE, Zetsche vorbeste despre soarta masinii electrice si dependenta de piata chineza.

ANE: Daimler coopereaza cu BYD in ceea ce priveste automobilele electrice. Sunt producatorii chinezi seriosi atunci cand vine vorba despre producerea de masini electrice?

Zetsche: In mod sigur. Daca te uiti la populatia si cresterea economica de aici, ajungi repede la concluzia ca ar fi imposibil sa asiguri tuturor acestor oameni masini alimentate pe benzina sau motorina. Pur si simplu nu exista suficient petrol pentru asta. Prin urmare, trebuie ca transportul sa nu mai fie dependent de petrol. Iar in aceasta privinta BYD se afla in frunte.

ANE: Unde veti dezvolta masina electrica ce va rezulta din parteneriatul cu BYD?

Zetsche: Centrul nostru comun de dezvoltare va fi aici in China. Acest lucru este perfect plauzibil deoarece vom produce o masina destinata pietei chineze. Pot spune doar atat: segmentul vehiculelor taxi din China este cel mai promitator pentru masina noastra.

ANE: Subventiile de 600 milioane de euro (798 milioane dolari) acordate de guvernul german pentru dezvoltarea de autovehicule electrice sunt suficiente atunci cand le comparam cu miliardele furnizate de China?

Zetsche: Ati raspuns deja la aceasta intrebare prin modul in care ati pus problema. Si Franta si Statele Unite fac deja mai multe in aceasta privinta.

ANE: Ar trebui ca banii din subventii sa fie folositi mai mult in cercetare sau pentru furnizarea produsului final in showroom-uri?

Zetsche: Vrem sa nu mai depindem de petrol si sa evitam emisiile poluante. Aceasta este o provocare imensa, nu numai tehnologic, dar si financiar. Trebuie sa investim masiv si apoi avem nevoie de volume mari pentru a reduce costurile. Altfel, masinile sunt prea scumpe si nu vom putea produce in masa. Avem nevoie de ajutor financiar din partea statului. Momentan nu exista prea multe autovehicule electrice pe piata. Fara subventii insa aceasta situatie se va prelungi.

ANE: Veti putea aduce masini electrice pe piata in perioada imediat urmatoare?

Zetsche: Avem doua astfel de automobile electrice, Clasa A si smart si lucram la dezvoltarea de noi modele. In momentul de fata producem 1.000 de astfel de masini electrice pe an, dar am putea realiza 10.000 sau 15.000 de unitati daca nivelul de cerere ar fi suficient de mare.

Viitorul automobil electric dezvoltat de Daimler si BYD va purta numele unei marci noi, pe care cei doi parteneri o vor lansa special pentru piata chineza.

Daimler dezvolta deja in segmentul automobilelor electrice automobilele Clasa A si Smart. Productia de serie a masinilor smart cu motor electric a inceput in noiembrie 2009, modelul urmand sa ajunga in Romania in 2012.

Partenerul Daimler din China, compania BYD, la care Warren Buffet detine 10%, vrea ca din 2011 sa lanseze in Europa masina de cinci locuri E6, automobil 100% electric cu o autonomie de 330 km, in conditiile in care majoritatea autovehiculelor electrice care vor putea fi cumparate anul viitor au posibilitatea de a rula pana la 160 km cu „un plin”.

BYD E6 are 4,5 metri lungime, 2.300 de kilograme, o viteza maxima de 140 km/h si poate accelera de la 0 la 100 km/h in 14 secunde.

Chinezii vor aduce la anul in Europa si modelul F3DM care este un hibrid ce poate fi incarcat si la priza. Primul automobil de serie 100% electric ce va fi lansat in volume importante in Europa este Nissan Leaf, care va fi urmat de Renault Fluence, Citroen C-Zero si Peugeot iOn.

1
Lasa un comentariu

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
ALINO Recent comment authors
  Subscribe  
noi vechi
Notifica-ma despre
ALINO
Cititor
ALINO

imi doesc o masina mercedes electric este frumoasa