Acasa BMW In garajul nostru: BMW Seria 5 GT

In garajul nostru: BMW Seria 5 GT

de Adrian Mitrea
BMW Seria 5 GT (sursa - 0-100.ro)


BMW Seria 5 GT (sursa - 0-100.ro)

BMW Seria 5 GT (sursa – 0-100.ro)

Seria 5 Gran Turismo este una dintre cele mai ciudate si interesante masini BMW construite vreodata. Nu e nici limuzina, nici SUV, dar are cate putin din fiecare. Pe scurt, acest BMW inventeaza un nou segment.

Concept

Ideea de la au plecat cei de la BMW a fost cat se poate de simpla. Au vrut sa creeze o masina pentru cei carora le plac X6 si X5, dar si Seria 5. A iesit astfel Seria 5 Gran Turismo, un automobil care combina pozitia usor inalta dintr-un SUV cu eleganta dintr-un sedan si cu spatiul interior dintr-un break.

click aici pentru galeria foto

Fiindca Seria 5 GT a fost lansat in toamna anului 2009 si noul Seria 5 abia in primavara lui 2010, in randul nostru al tuturor s-a nascut o vaga confuzie. Este Seria 5 GT noul BMW Seria 5?

Nu! Lucrurile s-au lamurit intre timp…

Cel mai corect termen pentru a descrie si incadra Seria GT este „shooting break”. Denumirea vine de la cuvantul „break” sau omonimul sau „Brake”, folosit initial in cazul carutelor tractate de cai salbatici, si extins apoi in cazul vehiculelor destinate vanatorii. In anii ’60 si ’70, asa-numitele Shooting Break sau Shooting Brake motorizate erau extrem de populare in Marea Britanie.

Design

BMW Seria 5 vs. BMW Seria 5 GT (sursa – 0-100.ro)

Numele modelului din test te poate trimite cu gandul la limuzina Seria 5. E inevitabil. Pe configuratorul BMW, Seria 5 GT figureaza ca un fel de versiune de caroserie in gama Seria 5, dar lucrurile sunt un pic mai complicate.

Estetic vorbind, Seria 5 GT si Seria 5 au in comun tot atatea lucruri cate au Parisul si Micul Paris.

Adica sunt niste masini diferite, cu design diferit. Farurile, stopurile, liniile laterale si botul masinii sunt altele pe Seria 5 GT fata de Seria 5. In plus, Gran Turismo este mai mare, din toate punctele de vedere.

Tehnologie, confort si dotari

Totusi, cele doua masini au cate ceva in comun. Sunt construite pe aceeasi platforma si iti ofera ca sofer aceeasi placere de a conduce.

In materie de tehnologie, confort si dotari, Seria 5 GT sta mai bine. Cutia automata cu opt trepte e standard, teama ca poti sa atingi masina pe dedesubt dispare, multumita garzii la sol inalte, iar in spate poti opta pentru niste scaune aproape identice cu cele din fata.

Si cam ai toate motivele sa le cumperi, pentru ca nivelul de confort atinge cote maxime. Masina din test are astfel de fotolii – de-a dreptul impresionante prin zecile de reglaje electrice.

Sistemul night vision este foarte avansat, putand chiar recunoaste siluete umane. In acest caz, ecranul clipeste de cateva ori si un simbol ce reprezinta un om apare pe afisaj.

BMW Seria 5 GT (sursa – 0-100.ro)

Portbagajul la Seria 5 GT are deschidere duala: fie doar micul capac, fie tot haionul.

In istoria moderna a automobilelor, acest sistem si-a facut debutul pe a doua generatie a Skoda Superb.

Avantajul unui spatiu de incarcare versatil si faptul ca volumul portbagajului poate ajunge la 1.700 de litri nu e deloc in contradictie cu placerea de a conduce. Suspensia spate a Seria 5 GT este pe perna de aer si pastreaza tot timpul aceeasi distanta fata de sol, indiferent de cat de incarcata e masina.

In plus, la fel ca si Seria 5 si Seria 7, Gran Turismo poate avea optional un sistem dinamic de conducere, ce iti permite sa alegi intre patru setari ale motorului, transmisiei si sasiului: Confort, Normal, Sport si Sport+.

Diferentele dintre ele sunt foarte palpabile, mai ales daca pui in oglinda extremele: Confort si Sport+.

Desi BMW este o marca cu orientare sportiva prin traditie, modul Confort este de-a dreptul fascinant prin valsarile usoare ale spatelui la micile denivelari.

Cand vrei sa uiti ca te afli intr-o masina de familie, modul Sport+ iti spala creierul instant!

Pe sosea

BMW Seria 5 GT este expresia in carne si oase a dualitatii. Poti merge cat de agresiv vrei fara sa ai senzatia de pericol, sau poti rula relaxat mii de kilometri.

Dupa ce am condus aceasta masina mi-am dat seama mai bine de ce tot insista BMW cu placerea de a conduce in campaniile sale de promovare…. pentru ca placerea asta e cat se poate de reala.

O dotare mi se pare esentiala pentru un sofat sportiv: Directia activa integrala. Costa aproape 1.500 de euro ca optiune, dar e de senzatie. Practic, vireaza un pic si rotile din spate. La viteze mici asta ajuta la intoareceri si parcari mai rapide, iar la viteze mari si pe drumuri virajate te face sa te minunezi la fiecare miscare de volan.

Aceasta directie face ca Seria 5 GT sa abordeze curbele atat de ferm si de sigur incat curajul de sofer agresiv e mai mic decat limita la care aceasta masina iti poate da senzatia de nesiguranta.

Motorul turbo diesel de 3 litri si 245 de Cai Putere de pe masina din test impresioneaza prin economie si performante. Pe scurt, in acest test de peste 700 de kilometri am avut o medie de 9,8 litri / 100 km, mers in principal in extraurban. Nu e deloc rau avand in vedere puterea si faptul ca Seria 5 GT ajunge la 100 de kilometri pe ora masina in 6,9 secunde.

Ca orice masina, are si ea neajunsurile ei. Masivitatea caroseriei si suspensia cu orientare mai degraba sport face ca rularea pe drumuri proaste sa fie cam galagioasa. Oricum, e vorba de galagie premium daca pot sa spun asa: discreta si infundata.

Un alt minus este luneta minuscula si vizibilitatea redusa pe care o ai de la volan asupra a ceea ce se intampla in spatele tau.

Concurenti

Riguros vorbind, BMW Seria 5 GT nu are niciun concurent. Poate va exista unul dupa ce Mercedes-Benz va lansa o varianta shooting break a modelului CLS…

Pana atunci insa BMW Seria 5 GT e incadrata in clasa E, la fel ca si Seria 5. Astfel, Seria 5 Gran Turismo se dueleaza cu Audi A5 Sportback, Audi A6, Lexus GS, Jaguar XF, Mercedes-Benz Clasa E, iar din toamna va figura si Infiniti M pe lista posibililor rivali.

Concluzii

La un pret de putin peste 75.000 de euro pentru varianta din test, Seria 5 GT este fara indoiala o masina scumpa.

Cert este ca isi merita banii mai mult decat un SUV de aceeasi valoare, pentru ca imbina mai reusit pozitia inalta cu spatiul interior si performantele dinamice.

caracteristici tehnice si specificatii ale modelului testat

2
Lasa un comentariu

avatar
2 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
0 Comment authors
Demirel AbduramanBMW va extinde masiv tehnologia turbo pe motoare cu 3 si 4 cilindri | Stiri de ultima ora Recent comment authors
  Subscribe  
noi vechi
Notifica-ma despre
Demirel Abduraman
Cititor

un aspect ciudat…
nu stiu de cat succes se bucura prin alte tari dar in romania n-am vazut asa multe.