Acasa Toyota Toyota investeste 20 milioane euro intr-o campanie de publicitate pentru restabilirea increderii

Toyota investeste 20 milioane euro intr-o campanie de publicitate pentru restabilirea increderii

de Adrian Mitrea

Toyota Prius (sursa - 0-100.ro)

Cel mai mare producator de autovehicule la nivel mondial, Toyota, a lansat o imensa campanie de publicitate, dupa ce vanzarile in primul trimestru din 2010 au scazut cu 7,1%, la 116.765 unitati, ca urmare a problemelor ce au dus la rechemarea in service a doua dintre cele mai vandute modele ale sale.

Campania de publicitate, in valoare de 20 milioane euro (26,3 milioane de dolari), a fost lansata pe televiziune, in presa scrisa si pe internet si infatiseaza cativa dintre angajatii Toyota vorbind despre angajamentul lor pentru calitate, in incercarea de a recastiga increderea clientilor, informeaza Automotive News Europe (ANE).

Motto-ul campaniei, „Toyota ta este si Toyota mea”, reflecta obiectivul producatorului de a transmite un mesaj de reasigurare a clientilor marcii japoneze ca fiecare angajat este preocupat de calitatea si siguranta fiecarei masini Toyota in aceeasi masura in care s-ar preocupa pentru propriul sau vehicul.

Intr-una dintre reclamele constructorului japonez, una dintre lucratoarele la linia de asamblare a fabricii Toyota din Burnaston (Anglia centrala), unde se produc modelele Auris si Avensis, afirma: „Daca banuiesc ca exista o problema, actionez semnalul de urgenta si intregul proces de productie se opreste imediat, si nu se reia pana ce problema nu a fost rezolvata (…) Am folosit semnalul de alarma de cateva mii de ori, iar lucrul acesta face ca fiecare angajat sa fie personal responsabil de producerea unor masini de cea mai inalta calitate”.

Versiunea televizata a campaniei de publicitate va rula pe programele BBC World si CNN in mai si va aparea totodata si in ziarele de business ca parte a eforturilor Toyota de a-si reconstrui imaginea.

Campanii similare au inceput deja in Germania si Marea Britanie si vor continua in lunile mai si iulie in Franta, Italia si Spania.

Scadere brusca a vanzarilor Toyota

Vanzarile Toyota in Europa au coborat vertiginos in acest an dupa campaniile de rechemari masive a peste 8,5 milioane de masini produse. Acest recall a afectat si cele mai bine vandute masini ale marcii din Europa: Avensis, Aygo, Yaris si Prius.

Vanzarile de autovehicule noi ale celui mai mare producator auto din lume au coborat vertiginos in luna februarie 2010 (-20% fata de februarie 2009), la 43.531 de unitati, si cu 13,6%, la 66.257 unitati in martie, comparativ cu lunile similare ale anului trecut, potrivit datelor Asociatiei Constructorilor Auto Europeni (ACEA).

Cu ajutorul acestei campanii de publicitate, Toyota spera sa reduca scaderea vanzarilor sale in Europa la 9,9%, si sa vanda aproximativ 765.000 de unitati pe intreg anul 2010, fata de tinta initiala de 849.000. In 2009, vanzarile Toyota pe batranul continent au fost de 877.543 de autovehicule.

Toyota a rechemat peste 8,5 milioane de masini in intreaga lume pentru a verifica potentiale probleme aparute la pedala de acceleratie si la sistemul de franare. Ulterior, in aprilie 2010, constructorul japonez a rechemat in service-urile din Europa 7.500 de modele Land Cruiser/Prado si SUV-urile Lexus GX 460 pentru modificari la sistemul de control al stabilitatii, cu scopul reducerii riscului de pierdere a controlului masinii in cazul curbelor luate la viteze mari.

Lasa un comentariu