Acasa Industrie Combustibilii biologici polueaza de patru ori mai mult decat cei clasici, potrivit unui studiu al UE

Combustibilii biologici polueaza de patru ori mai mult decat cei clasici, potrivit unui studiu al UE

de Adrian Mitrea

Motor BMW X1 (sursa - 0-100.ro)

Combustibilul biologic, cum este cazul biodieselului obtinut din seminte de soia, creaza de patru ori mai multe emisii poluante decat motorina sau benzina, determinand incalzirea climei, se arata intr-un document recent al Uniunii Europene (UE), obtinut de agentia de presa Reuters, invocand legile privind accesul la informatie.

Pana in 2020, Uniunea Europeana si-a stabilit drept scop, prin politica sa de mediu, ca 10% din combustibilul folosit in transporturi pe teritoriul sau sa provina din surse regenerabile, in principal combustibili biologici. Tinta decisa initial vine in contradictie cu impactul nedorit asupra mediului pe care folosirea acestui tip de combustibil il poate avea, scrie Automotive News Europe (ANE), care citeaza Reuters.

Pe langa emisiile poluante considerabil de mari ale biodieselului, rapoarte ale oamenilor de stiinta indica alte consecinte negative ale folosirii combustibililor biologici, cum ar fi diminuarea suprafetei cultivate cu cereale, ceea ce va duce la cresterea pretului alimentelor, defrisarile ce ar avea loc in scopul obtinerii de noi suprafete cultivabile si arderea padurilor ce determina eliberarea unei vaste cantitati de dioxid de carbon in atmosfera.

Biodieselul obtinut din ulei de rapita si bioetanolul produs din sfecla de zahar sunt si ele mai poluante decat combustibilii clasici.

Singura optiune viabila in aceasta privinta, care ar reduce emisiile poluante sub cele ale benzinei si motorinei, ar fi importarea bioetanolului din America Latina, obtinut din ulei de palmier si sfecla de zahar.

Avertizarile cu privirele la emisiile poluante mai mari ale combustibililor biologici au facut parte dintr-o anexa a unui document al UE, publicat in decembrie anul trecut, aceasta anexa nefiind insa facuta publica. Comisia Europeana a motivat retragerea ei prin caracterul nou al informatiei, care necesita analiza ulterioara.

Agentia de presa Reuters a invocat legile privind accesul la informatie pentru a face public documentul.

Aceste noi informatii vin in completarea temerilor potrivit carora combustibilii biologii nu ar avea impactul scontat initial si „arata inca o data ca cea mai importanta decizie in privinta folosirii pe scara larga a lor este managementul suprafetelor agricole”, a afirmat un membru al grupului ecologic T&E care militeaza pentru transportul ecologic.

Unul dintre oamenii de stiinta care iau parte la aceste cercetari a declarat ca momentan nu se poate ajunge la nicio concluzie ferma in ceea ce priveste eficacitatea combustibililor biologici: „Important este ca trebuie sa cercetam mai mult, sa dezvoltam noi criterii de sustenabilitate si trebuie sa fim foarte atenti in legatura cu originea bio-combustibililor (…) Va trebui totodata sa gasim o cale de a elimina combustibilii biologici ineficienti”.

2 comentarii

Grecu Laur 30 aprilie 2010 - 08:02

Nu este adevarat! Vor sa vanda petrol in continuare, nu ducem lispa de suparafete agricole, la noi zac necultivate de ani intregi.

Reply

Lasa un comentariu