Acasa Industrie ANALIZA: A inceput Salonul Auto de la Beijing. China pare de neoprit in cucerirea industriei auto mondiale

ANALIZA: A inceput Salonul Auto de la Beijing. China pare de neoprit in cucerirea industriei auto mondiale

de Adrian Mitrea

Salonul Auto de la Beijing (sursa china-autoshow.com)

Salonul International Auto de la Beijing, ajuns in acest an la 11-a editie, este mai puternic ca niciodata si arata lumii o China determinata sa cucereasca orice record posibil in auto: vanzari, productie, tehnologie. E deja notoriu faptul ca masinile chinezesti au dezamagit prin calitatea slaba si prin rezultate dezastruoase la testele de siguranta, dar chinezii nu abandoneaza lupta si asta se vede.

In mod cert, industriasii din lumea auto chineza mai au enorm de invatat. Mult nu inseamna neaparat bun.

Degeaba ai zeci de producatori auto locali cu performante egale cu zero pe piata internationala si degeaba fiecare dintre ei au o gama formata din zeci de modele diferite.

Nimeni din afara Chinei nu a auzit de nume precum Shuanghuan, Geely, Brilliance, Chery, SAIC, FAW, BYD, BAIC si Dongfeng pana cand acestea nu au incercat sa scoata capul spre restul lumii sau sa se asocieze, in China, cu branduri reputate la nivel mondial: BMW (parteneriat cu Brilliance), Mercedes-Benz (parteneriat cu Dongfeng) si tot asa.

Gandirea cantitativa la chinezi continua sa se perpetueze. Spre exemplu Geely, companie ce a ajuns cunoscuta in intreaga lume dupa ce a preluat reputatul brand suedez Volvo de la Ford, expune in acest an la Salonul Auto de la Beijing 55 de masini, dintre care 11 sunt complet noi, potrivit sitului oficial al expozitiei.

Iata care sunt cele mai importante noutati dezvaluite la Salonul Auto de la Beijijng:

Chevrolet

Americanii de la Chevrolet au dezvaluit in premiera mondiala la Beijing o noua versiune a masinii electrice hibride Volt. Conceptul se numeste Volt MPV5 si este practic un crossover.

Chevrolet Volt MPV5 (sursa - Chevrolet)Desi ampatamentul de 2.760 mm al prototipului Volt MPV5 este cu doar 15 mm mai lung decat cel al modelului Chevrolet Volt, caroseria este cu 181 mm mai lunga (4.585 mm), cu 73 mm mai lata (1.871 mm) si cu 182 mm mai inalta (1.612 mm).

In ceea ce priveste incarcatura, prototipul Volt MPV5 duce mai departe traditia crossover datorita sistemului de rabatare si pliere a celui de-al doilea rand de scaune, care asigura un volum de pana la 1.764 litri pentru spatiul de incarcare cand scaunele sunt rabatate si de 863 litri in spatele acestora.

Volt MPV5 foloseste aceeasi tehnologie de propulsie ca si modelul din care deriva. Este vorba de un motor electric alimentat de la o baterie de 16 kWh ce asigura masinii o autonomie de circa 50 de kilometri. Pentru distante mai mari este folosit un motor-generator pe benzina de 1,4 litri.

GM continua sa faca progrese in China in domeniul electrificarii prin derularea de operatiuni de cercetare si dezvoltare. Compania a inaugurat la Beijing China Automotive Energy Research Center (Centrul de cercetare privind energia pentru autovehicule din China – CAERC). Este pusa la punct o strategie completa privind energia necesara pentru autovehicule la nivelul intregii Chine prin colaborarea cu SAIC si Universitatea Tsinghua. Laboratorul de cercetare GM din China, care a fost deschis in luna noiembrie a anului trecut, desfasoara lucrari avansate de cercetare in domeniul auto, inclusiv dezvoltarea unei baterii.

In martie 2010 GM a lansat prototipurile EN-V (Electric Networked-Vehicle – autovehicul integrat intr-o retea electrica) la Shanghai.

Modelele EN-V, un element central al pavilionului SAIC-GM de la Expozitia Mondiala 2010 Shanghai, reprezinta expresia viziunii GM asupra mobilitatii personale in traficul urban in anul 2030. in plus, GM sustine strategia societatii sale mixte Shanghai GM denumita „Drive to Green” (conduce ecologic), care se concentreaza asupra dezvoltarii de produse ecologice, incurajand procesele de productie cu un impact minim asupra mediului si asumandu-si raspunderea pentru protejarea mediului inconjurator.

In plus, Chevrolet are la Beijing noul Spark rebotezat in Sail, special pentru chinezi. Chevrolet Sail este disponibil cu doua motorizari pe benzina in China, de 1,2 si 1,4 litri, fata de 1,0 litri si 1,2 litri in Europa.

Optional, clientii chinezi pot comanda si o cutie de viteze automata cu cinci trepte, indisponibila la noi.

BMW

BMW isi arata devotamentul fata de piata din China atat prin parteneriatul cu Brilliance, cat si prin gama speciala de modele pe care o pune la dispozitia acestei piete. De exemplu, in China, BMW Seria 5 are si o versiune de caroserie mai lunga decat varianta europeana.

BMW Gran Coupe (sursa - BMW)Surpriza BMW de la salonul auto chinezesc se cheama insa Gran Coupe Concept, un prototip ce anunta un rival pentru Mercedes-Benz CLS si pentru Porsche Panamera.

Desi numele masinii include termenul coupe, acesta este denaturat la fel ca la CLS si Panamera. Este vorba deci de un sedan cu patru usi ce are o forma generala a caroseriei joasa si plonjata, asemenea unui coupe.

BMW se afla la al doilea prototip de tip coupe cu patru usi, dupa Concept CS din 2007, si pare sa fie hotarat sa lanseze pe piata acest automobil de nisa in viitorul apropiat.

Mercedes-Benz

Shooting Break este piesa de rezistenta a Mercedes-Benz la Beijing, dezvaluind astfel liniile unei posibile noi versiuni de caroserie a coupe-ului cu patru usi CLS.

Conceptul Shooting Break se remarca prin dimensiunile de proportii (foarte lat si plat in acelasi timp), avand o capota alungita si un plafon care se prelungeste pana in partea din spate a masinii.

Mercedes-Benz Shooting Break (sursa - Mercedes-Benz)Aceste trasaturi amintesc de modelul CLS, lansat in toamna anului 2004, care a reprezentat o premiera pe piata auto mondiala, devenind primul coupe (masina cu doua usi – n.r.) cu patru usi din lume.

Denumirea de „Shooting Break” provine de la cuvantul „Break” sau omonimul sau „Brake”, folosit initial in cazul carutelor tractate de cai salbatici sau a celor folositi pentru diverse munci si extins apoi in cazul vehiculelor destinate vanatorii.

In anii ’60 si ’70, asa-numitele Shooting Break sau Shooting Brake motorizate erau extrem de populare in Marea Britanie.

SAIC

Pe cat de inovator, pe atat de mult aduce si a plagiat: SAIC Leaf. Acest automobil seamana cu un buggy de plaja si functioneaza pe baza unor tehnologii verzi. Acoperisul masinii, in forma de frunza, are integrate celule fotovoltaice pentru a capta energia soarelui, iar caroseria masinii produce oxigen, asemenea procesului de fotosinteza intalnit la plante.

In plus, elicele de la roti capteaza energia eolinana si o depoziteaza in bateriile litiu-ion cu care este echipata masina.

Leaf este un nume mult mai cunoscut prin prisma Nissan. Asa se numeste prima masina complet electrica scoasa de compania japoneza. De ce oare nu o fi ales SAIC alt nume?

Maybach 62 S si Maybach 57 S (sursa - Maybach)Maybach

Simbolul german al luxului, Maybach, a revigorat limuzinele sale 57 si 62, precum si variantele S ale acestora. Modelele Maybach au acum elemente estetice si faruri usor restilizate, iar puterea motoarelor cu 12 cilindri pentru versiunile S ale modelelor 57 si 62 a urcat cu 18 Cai Putere (CP), la un total de 630 CP.

Odata cu prezenta la Beijing, Maybach a anuntat si o noua politica de garantie ce ajunge acum la opt ani sau 200.000 de kilometri.

Noi tehnologii, precum un router wireless si un monitor de 17 inch, au fost integrate in masina pentru a oferi aproape tot ce este posibil intr-un automobil.

Peugeot

Peugeot a creat un model special pentru China, sedanul 408, derivat din modelul european de tip hatchback Peugeot 308.

Peugeot 408 (sursa - Peugeot)Compania are deja 40.000 de precomenzi pentru acest automobil.

La Beijing, Peugeot a adus vesti si pentru restul lumii, mai exact pentru Rusia – o alta piata foarte atractiva pentru constructorii auto. Astfel, Peugeot spune ca va construi in uzina din Kaluga, recent inaugurata, modelele 308 si 4007.

Conceptele SR1 si 5 by Peugeot, dezvaluite in premiera mondiala la Geneva in martie 2010, au fost prezentate in premiera publicului din China.

Volkswagen

Colosul german Volkswagen respecta si el piata din China. Produce special pentru chinezi o versiune mai lunga a modelului Tiguan si la Salonul Auto de la Beijing expune in premiera mondiala o versiune restilizata a limuzinei Phaeton.

Volkswagen Phaeton (sursa - Volkswagen)Aceasta dispune de faruri cu tehnologie LED si pastreaza principalele caracteristici care au facut celebru acest model.

Este vorba, de exemplu, de sistemul de climatizare pe patru zone ce este capabil sa mentina constanta o temperatura de 22 de grade chiar daca masina ruleaza la viteze de 300 de kilometri pe ora, intr-un mediu in care temperatura este de 50 de grade Celsius.

Phaeton dispune standard de tractiune integrala (4Motion), suspensie ajustabila pe perne de aer, tapiterie din piele, navigatie si scaune reglabile electric in 18 directii.

Ford

Ford, o alta marca de calibru mondial aflata in expansiune, a adus in China noile sale motoare turbo pe benzina EcoBoost, care urmeaza sa fie produse si in Romania.

Tehnologia a fost deja prezentata in premiera mondiala la Geneva, in martie 2010.

Mazda

Mazda se faleste la Beijing cu un model denumit MPV. Dupa cum ii spune si numele, este vorba de o masina de familie. Acest automobil este va fi asamblat in parteneriat cu producatorul auto chinez FAW.

De asemenea, Mazda expune si noua sa generatie de motoare SKY la salon, aceleasi propulsoare prezentate si in Europa la Geneva.

Recorduri batute si previziuni grandioase

Piata auto chineza a fost in 2009 cea mai mare din lume, detronand SUA. In total chinezii au cumparat 13,6 milioane de masini anul trecut (in crestere cu 45% fata de 2008), fata de „doar” 10,5 milioane de unitati livrate in SUA.

Tendinta de crestere va continua si in 2010, pentru ca dupa primele trei luni cresterea pietei a fost spectaculoasa: 63%.

Asteptarile constructorilor auto sunt foarte mari si vad in China o sursa uriasa de profit. General Motors estimeaza ca in 2015 isi vor permite o masina noua circa 75 de milioane de familii din China, fata de doar 10 milioane de familii in 2005.

Lasa un comentariu