Acasa BMW In garajul nostru: BMW Seria 5

In garajul nostru: BMW Seria 5

de Adrian Mitrea

BMW Seria 5 (sursa - 0-100.ro)

Legendarul BMW Seria 5 a ajuns acum la a sasea generatie si chiar daca este un automobil modern foarte avansat tehnologic se intoarce in trecut la valorile care au consacrat aceasta limuzina. Eleganta si performanta, noua Seria 5 pune accentul in primul rand pe placerea de a conduce – o senzatie greu de descris in cuvinte.

Concept

Cei de la BMW au avut in minte un singur tel. Sa creeze o Seria 5 mai frumoasa, mai eleganta si mai performanta decat toate celelalte generatii. Si au reusit.

Click aici pentru galeria foto

Masina este mai lunga si mai lata decat vechiul model, dar e un pic mai scunda.

In momentul aparitiei modelului Seria 5 GT, in toamna anului trecut, cei mai putin familiarizati cu gama BMW si chiar si fanii infocati au fost putin derutati, crezand ca Seria 5 GT este noul Seria 5.

Dupa cum bine am vazut, nu e asa, iar diferentele estetice si functionale dintre cele doua masini sunt evidente.

Design

Estetic vorbind, cresterile dimensiunilor exterioare nu se observa. Liniile masinii sunt foarte echilibrate, iar detaliile dau o nota de eleganta nemaiintalnita pana acum in gama Seria 5.

BMW Seria 5 (sursa - 0-100.ro)

Forma farurilor, de exemplu, nu mai sugereaza agresivitatea specifica BMW, ci mai degraba induce masinii o privire concentrata, ca cea a unui atlet gata de start.

In interior regula proportiilor echilibrate este strict respectata. Avem in fata poate cel mai sublim interior de BMW realizat vreodata.

In realitate masina arata mult mai bine decat in fotografii, iar senzatiile tactile senzuale din interiorul acesteia sunt garnisite cu miros de piele fina, naturala.

Tehnologie, confort si dotari

BMW Seria 5 are acum dezvoltare comuna cu Seria 7. Poate tocmai de aceea seamana destul de mult ca design, dar asta nu e un lucru rau pentru ca acum Seria 5 este mai aproape, tehnologic vorbind, de varful de lance al BMW.

Asa cum ne-a obisnuit dealungul timpului, Seria 5 are niste scaune deosebit de confortabile pentru sofer si pasager, cu multiple reglaje complet electrice.

Diferente dimensiuni intre noul BMW Seria 5 si vechiul model (sursa - 0-100.ro)Mai mult, aceste scaune complet echipate, ce costa peste 3.000 de euro ca optiune, au si o functie de masaj pentru… fund ce iti ridica alternativ fiecare parte a acestuia.

Intotdeauna Seria 5 a fost o limuzina pe care sa o conduci chiar tu. Poate tocmai de aceea spatiul pentru picioarele pasagerilor din spate nu e atat de generos cum te-ai astepta de la o masina de aproape cinci metri lungime.

Fiindca placerea de a conduce este prioritara pentru BMW, Seria 5 dispune de tehnologii remarcabile ce redefinesc sofatul in sine. E adevarat… aceste placeri costa, pentru ca aproape toate sistemele interesante sunt optionale la BMW Seria 5.

Masina din test are un pret de peste 75.000 de euro cu toate taxele incluse, suma din care optionalele fac peste 25.000 de euro.

Interior BMW Seria 5 (sursa - 0-100.ro)

Sietemul night vision este foarte avansat, putand chiar recunoaste siluete umane. In acest caz ecranul clipeste de cateva ori si un simbol ce reprezinta un om apare pe afisaj. Dotarea merita cei 1.700 de euro pentru ca pietonilor le lipseste educatia rutiera, mai ales in zonele rurale, iar cainii si carutele pot fi adevarate pericole pe timp de noapte.

Sistemul Adaptive Drive este cu siguranta cel mai interesant element tehnologic de pe aceasta masina. El permite soferului sa aleaga intre patru setari ale motorului, transmisiei si sasiului: Comfort, Normal, Sport si Sport +.

Diferentele dintre aceste moduri se simt foarte bine de la volan, mai ales daca pui in oglinda extremele: Comfort si Sport +.

Pe sosea

Setarea Confort face ca spatele masinii sa valseze usor la trecerea peste denivelari mai ample, asigurand totusi o senzatie sportita de confort. Prin contrast, modul Sport + face ca interventiile sistemelor electronice sa intervina mai tarziu si transforma limuzina Seria 5 intr-o veritabila sportiva. Acest mod ar trebui totusi evitat pana ce te obisnuiesti cu masina pentru ca pe umezeala sau praf spatele automobilului tinde sa smuceasca violent. Asadar… atentie mare!

BMW Seria 5 (sursa - 0-100.ro)Controlul dinamic al amortizoarelor salveaza putin situatia, eliminand aproape complet ruliul caroseriei.

Motorul diesel de 3 litri de 245 de Cai Putere de pe masina din test impresioneaza prin economie si performante. Lasand la o parte valorile greu de atins din cartea tehnica, acest propulsor e in stare sa consume circa 6-8 litri de motorina pentru 100 de kilometri parcursi in extraurban si intre 14 si 16 litri / 100 km in aglomeratia din oras.

Cutia de viteze automata cu opt trepte pune in valoare foarte bine performantele motorului, reusind sa duca Seria 5 pana la 100 de kilometri pe ora in 6,3 secunde.

Concurenti

Cei mai redutabili concurenti ai noului BMW Seria 5 sunt Mercedes-Benz Clasa E, care are deja mai bine de un an pe piata, batranul Audi A6, Jaguar XF, Lexus GS si in curand, din toamna, in clasa berlinelor premium medii va sosi si Infiniti M.

Concluzie

In concluzie, cel mai rafinat BMW al tuturor timpurilor ridica din nou stacheta in segmentul limuzinelor medii. Mercedes-Benz Clasa E este clar mai orientat spre confort si este o masina in care sa vrei mai degraba sa stai in spate. In BMW vei vrea sa te afli la volan. Cat despre Audi… ei bine inginerii din Ingolstadt trebuie sa lucreze serios daca vor ca noul A6 sa bata acest impresionant Seria 5.

Multumim Automobile Bavaria pentru ca ne-a acordat posibilitatea sa fim prima publicatie auto online care a testat noul Seria 5 in Romania!

Caracteristici tehnice si specificatii ale modelului testat

6 comentarii

Radu 23 aprilie 2010 - 10:12

In sfarsit seria 5! Foarte bun review-ul! As fi curios ce parere ai despre un seria 5 cu cutie de viteze manuala.

Reply
Adrian Mitrea 23 aprilie 2010 - 10:37

Multumim!

Sincer, si eu sunt curios sa vad cum se conduce o asemenea masina cu transmisie manuala, dar nu cred ca pot face rost de asa ceva.

In clasa Seriei 5 si la cati bani costa nu cred ca se mai zgarceste nimeni la 1.800 euro in plus pentru cutia automata cu opt trepte.

Reply
Mikke 25 aprilie 2010 - 14:22

Desi nu imi place BMW, nu agreez in general Seria 5 a marcii, acest model trebuie sa recunosc ca este…interesant.

Reply
bosoanca doru traian 27 aprilie 2010 - 21:09

bmw au fost marca de masini care mi au placut tot deauna am condus modele mai vechi m iam si dorizt una dar avind bani putini nu am putut achiyzitiona nici una pentru mine bmw este o reusita ..

Reply
Silviu 5 mai 2010 - 21:46

Am vazut masina si din punctul meu de vedere este foarte frumoasa si comoda mai ales la drumurile noastre si foarte buna pentru drumurile lungi (confortabila). BMW intotdeauna a iesit in evidenta prin putere, prin duritatea de care este reprezentata si multe altele, dar trebuia sa iasa in evidenta cu ceva mai special adica prin forma, prin confort, prin aspect, prin tot ceea ce ar vrea o persoana atat conducator cat si pasager. Limuzina perfecta:) . Sincer as achizitiona un BMW ( mai ales unul ca acesta ), dar Romania ne trage mult in jos si nu prea se poate din pacate :(.

Reply
Alex 7 mai 2010 - 17:58

„Multumim Automobile Bavaria pentru ca ne-a acordat posibilitatea sa fim prima publicatie auto online care a testat noul Seria 5 in Romania!”

Voom.ro au publicat un test cu aceasta masina pe 16 aprilie. http://www.voom.ro/teste/index.htm

Deci? Cum ramane cu afirmatiile de genul ?

Reply

Lasa un comentariu