Seful grupului italian Fiat, Sergio Marchionne, a dezvaluit miercuri (21 aprilie) planurile companiei pentru urmatorii patru ani, acestea incluzand lansarea a doua SUV-uri Alfa Romeo, patru noi modele Ferrari si doua Maserati, dintre care unul mai ieftin.
In plus, Marchionne vrea ca pana la sfarsitul acestui an sa separe activitatile auto de cele din domeniile constructiilor si camioanelor.
Alfa Romeo
Una dintre cele doua marci premium ale grupului Fiat, Alfa Romeo, va avea parte de doua premiere absolute in urmatorii ani. In 2012 va fi lansat primul SUV Alfa Romeo, bazat pe conceptul Kamal din 2003. Acest model va concura cu modele precum BMW X3, Audi Q5 si Mercedes-Benz GLK.
Ulterior, in 2014, va fi lansat un nou SUV, mai mare, ce va concura cu BMW X5.
Marchionne si-a propus sa vanda 400.000 de Alfa Romeo la nivel mondial, pana in 2014. Anul trecut au fost vandute de circa patru ori mai putine masini Alfa Romeo fata de aceasta tinta.
Dupa lansarea compactei Giulietta, masina ce rivalizeaza cu BMW Seria 1, pe calendarul de produse noi al Alfa Romeo urmeaza un inlocuitor al berlinei 159, care se va numi Giulia. Aceasta masina ar trebui sa debuteze la Salonul Auto de la Geneva din 2012.
Tot in 2012 va fi lansata si o versiune restilizata a celui mai mic automobil Alfa Romeo, MiTo, iar marca premium italiana va intra si pe piata din SUA in acelasi an, dupa 17 ani de absenta.
Ulterior, in 2013, gama Alfa Romeo va fi imbogatita si cu o versiune cu patru usi a modelului MiTo.
Ferrari
Marca sport de lux Ferrari, pe care grupul Fiat o controleaza in proportie de 85%, va lansa patru noi modele in urmatorii patru ani.
In 2011 va fi lansat un inlocuitor pentru coupe-ul 612 Scaglietti si va fi introdusa o varianta decapotabila a modelului 458 Italia.
Un an mai tarziu, in 2012, va fi lansat un inlocuitor pentru 599 GTB, iar o editie limitata a unei masini foarte performante va inlocui modelul exclusivist Enzo.
O varianta restilizata a modelului decapotabil California va veni pe piata in 2013.
Maserati
Marchionne are planuri indraznete cu Maserati, urmand ca aceasta marca sa includa in gama sa un automobil de clasa E care sa rivalizeze cu BMW Seria 5, Mercedes-Benz Clasa E, Audi A6, Lexus GS si Infiniti M. Acest nou Maserati va costa circa 50.000 de euro, la circa jumatate fata de preturile actuale ale celor mai ieftine masini ale marcii.
In plus, limuzina Quattroporte va va inlocuita de o noua generatie pana in 2014, care va avea un „design revolutionar”, potrivit Fiat.
Maserati GranTurismo si Gran Cabrio vor ramane neschimbate pana in 2014, fiind modele mai noi in portofoliul marcii italiene de lux.
Vanzarile cumulate ale marcilor Ferrari si Maserati ar trebui sa ajunga la peste 3,5 miliarde euro dupa 2014, fata de un total de doua miliarde euro la nivelul anului trecut.
Noul Fiat
Marchionne vrea ca pana la sfarsitul lui 2010 sa separe activitatile auto de restul operatiunilor – constructii si camioane. Astfel, Case New Holland (CNH, producator de utilaje si echipamente agricole – n.r.), Iveco si Fiat Powertrain Industrial and Marine vor face parte dintr-o noua entitate, denumita Fiat Industrial, care va fi listata la Bursa din Milano.
„Noul Fiat” va cuprinde astfel cele cinci marci auto – Fiat, Ferrari, Maserati, Alfa Romeo si Lancia -, precum si activitatile de fabricare a componentelor.
Seful Fiat-Chrysler, Sergio Marchonne, a spus de asemenea ca grupul italo-american va produce sase milioane de vehicule pana in 2014.
Vor fi lansate in total 34 de modele noi in urmatorii patru ani, dintre care 13 vor fi asamblate de Chrysler in SUA si Mexic. Uzinele Chrysler ar urma sa fabrice peste 400.000 de masini Fiat, Alfa Romeo si Lancia, grupul Fiat atacand astfel in forta piata americana.
In plan pentru SUA sunt o versiune electrica a modelului 500 si un monovolum bazat pe acesta.