Primul automobil BMW cu propulsie hibrida (benzina+electric), X6 ActiveHybrid, a fost lansat oficial sambata (17 aprilie) in Romania, iar cel mai mare dealer local al marcii germane, Automobile Bavaria, a livrat primul astfel de model unui client din judetul Prahova.
Sports Activity Coupe-ul (SAC) X6 ActiveHybrid costa 103.350 euro, inclusiv TVA, poate fi recunoscut dupa culoarea speciala Bluewater si dupa inscriptiile ActiveHybrid de pe pragurile haionului si usilor.
„Ne bucuram pentru faptul ca acest concept a prins atat de repede pe piata romaneasca. Exista si alte contracte in discuţie pentru acest model, fapt ce demonstreaza interesul crescand al romanilor pentru protejarea mediului inconjurator”, a declarat directorul general al Automobile Bavaria, Wenzel Weber.
Sistemul de propulsie al BMW X6 ActiveHybrid consta intr-un motor V8 pe benzina, care dezvolta 407 Cai Putere (CP), cu tehnologie BMW TwinPower Turbo si doua motoare electrice sincronizate, care furnizeaza 91 CP, respectiv, 86 CP.
Valoarea maxima a puterii ansamblului este de 485 CP, cu un maxim al curbei de cuplu de 780 Newton-metru.
Masina accelereaza de la 0 la 100 de kilometri pe ora in 5,6 secunde, iar viteza maxima este de 236 kilometri pe ora (250 km/h cu pachetul optional Sport).
Aceste performante cer 9,9 litri de benzina pentru 100 de kilometri parcursi, in regim mixt, iar emisiile de dioxid de carbon masoara 231 de grame pe kilometru.
Merge doar electric
Primul model BMW complet hibrid (full hybrid) poate rula exclusiv cu propulsie electrica si fara emisii de dioxid de carbon pana la o viteza de 60 km/h, motorul pe benzina fiind activat automat atunci cand este necesar.
Variatia ideala dintre cele doua moduri, pentru o eficienta imbunatatita si un dinamism superior, este asigurata de transmisia activa.
Folosind cele doua motoare electrice, trei angrenaje planetare si patru ambreiaje multidisc, puterea de transmisie este distribuita printr-o cutie de viteze automata cu sapte trepte, operata printr-un selector electronic de viteze, respectiv, prin clapetele de pe volan.
Sistemul de tractiune integrala BMW xDrive distribuie puterea motorului variabil intre puntea fata si puntea spate.
Motoarele electrice sunt alimentate de un acumulator NiMH de inalta performanta, aflat sub podeaua compartimentului de bagaje, care ofera energie si catre reteaua electrica a masinii.
Compartimentului pentru bagaje are aceeasi capacitate ca si in cazul variantei BMW X6 echipate exclusiv cu motor pe benzina.
La actionarea franelor sau la eliberarea acceleratiei, energia cinetica este transformata in energie electrica si este stocata in bateria de inalta performanta. Pentru a asigura aceasta functie, fie unul, fie ambele motoare electrice actioneaza ca un generator, iar furnizarea energiei electrice generata in acumulator se face fara cresterea consumului de combustibil.
Utilizarea ulterioara a acestei energii este concentrata pentru a oferi un plus de putere si a reduce consumul de benzina.