Profitul net al grupului auto german BMW, care reuneste marcile BMW, Mini si Rolls-Royce, a scazut cu 36,4% anul trecut, la 210 milioane euro, fata de 330 milioane euro in 2008, a anuntat compania.
Si numarul angajatilor grupului a scazut, cu 3,8%, de la 100.041 oameni in 2008 la 96.230 salariati anul trecut.
„Ne-am descurcat bine anul trecut, in pofida conditiilor de piata dificile la nivel mondial. Managementul imbunatatit si masurile de eficientizare au avut un impact pozitiv, desi efectele crizei s-au facut simtite in continuare”, a declarat seful grupului BMW, Norbert Reithofer, intr-un comunicat de presa.
BMW va acorda dividente pe anul 2009, desi profitul a scazut fata de 2008, mentioneaza compania.
Estimarile grupului BMW indica un an 2010 in care efectele crizei se vor face in continuare simtite, dar vanzarile vor avea o crestere de o singura cifra, in jurul valorii de 1,3 milioane de unitati.
„Noile noastre modele vor reprezenta vant din spate pentru noi in acest an”, a spus Reithofer.
Cele mai importante noutati ale grupului BMW pentru acest an sunt noul BMW Seria 5 si primul crossover din istoria Mini, Countryman.
Vanzari in scadere in 2009
Vanzarile grupului BMW au scazut cu 10,4% anul trecut, un declin mai mic decat cel asteptat. Astfel, grupul auto german a livrat 1,28 milioane de masini anul trecut, fata de 1,43 milioane de unitati in 2008.
Salvarea grupului BMW, ca si in cazul celorlalte marci de calibru, a venit din pietele in curs de dezvoltare. In China livrarile grupului bavarez au urcat cu 37,5% (la 90.536 unitati), in Brazilia cu 118,8%, iar in India cu 24,4%, se arata intr-un comunicat al grupului.
Totusi, piata de baza pentru marca BMW a ramas cea de acasa, Germania, unde constructorul a livrat 258.012 unitati (-9,4%).