Acasa Saloane Auto EXCLUSIV: Marii producatori auto discuta despre standardizarea reincarcarii masinilor electrice

EXCLUSIV: Marii producatori auto discuta despre standardizarea reincarcarii masinilor electrice

de Adrian Mitrea

BMW Concept ActivE (sursa - BMW)

Marii producatori auto care au deja o viziune in ceea ce priveste masinile electrice, cum ar fi BMW si Renault, discuta despre standardizarea sistemelor de incarcare a vehiculelor electrice, in vederea reducerii costurilor de dezvoltare si exploatare.

„Sunt discutii, dar pana acum nu s-a cristalizat o anumita solutie. (…) Nu s-a gasit o varianta care sa satisfaca cerintele producatorilor auto premium, iar constructorii de masini de volum au standarde mai reduse”, a declarat pentru 0-100.ro Stephan Neugebauer, specialist EfficientDynamics in cadrul grupului BMW, la Salonul Auto de la Geneva.

El a aratat ca in prezent inginerii BMW regandesc mobilitatea urbana, de la masina la utilizarea zilnica a acesteia.

„Proiectul I nu este doar o masina, ci reprezinta regandirea mobilitatii in oras. Vor fi solutii de reincarcare noi si viabile. (…) Incarcarea nu va consta in tragerea unui fir de la etaj spre locul unde este parcata masina”, a spus Neugebauer.

Pe de alta parte, directorul de planificare produs al Chevrolet Europa, Steve Flamand, a declarat pentru 0-100.ro, la Geneva, ca exista numeroase puncte comune ale tuturor masinilor electrice existente sau care vor fi lansate in curand, dar ca inca nu exista un mod de incarcare unanim acceptat.

Pana in prezent se disting doua mari tipuri de masini electrice.

  1. Pe de-o parte sunt cele care se aseamana mai mult cu unele hibride, avand rotile propulsate permanent de motorul electric si un motor pe benzina pe post de generator. Acesta intervine atunci cand energia din baterii se apropie de sfarsit si asigura masinii o autonomie totala de 400-500 de kilometri, ca la un automobil conventional. Acest sistem va fi folosit in serie de modele precum Chevrolet Volt si Opel Ampera.
  2. In cealalta tabara sunt masinile 100% electrice, care nu ascund sub capota vreun propulsor cu ardere interna. Aceste masini au insa marele dezavantaj al autonomiei scazute (de regula pana in 200 de kilometri). Cateva masini electrice de acest tip sunt Nissan Leaf si BMW ActiveE (aflat la stadiul de concept deocamdata).

Atat incarcarea masinilor din prima categorie, cat si a celor din urma, se poate realiza la o priza obisnuita, in circa 6-8 ore.

Ca solutie alternativa, toti producatorii auto ofera posibilitatea unei incarcari rapide (20 de minute), la curent de 380 V.

In plus, Renault propune si un al treilea sistem, deocamdata neutilizat de altii. Este vorba de solutia Quickdrop, prin care bateria consumata a masinii poate fi inlocuita in cinci minute cu una complet incarcata. Schimbul se face automat in niste statii special amenajate, asa cum poti vedea in clipul de mai jos.

Standardizarea sistemelor de incarcare pentru masini electrice ar aduce economii importante in cercetare si dezvoltare, precum si in exploatarea automobilului electric.

O miscare similara a avut loc pe piata telefoanelor mobile. Anul trecut, marii producători de telefoane, alaturi de cateva companii care fabrica procesoare pentru dispozitive mobile si-au anuntat deja acordul cu Comisia Europeana in privinta standardizarii port-ului microUSB. Acestia sunt Nokia, Samsung, LG, Sony Ericsson, Motorola, Apple, RIM, NEC, Qualcomm si Texas Instruments, iar primele astfel de telefoane cu intrari standardizate ar trebui sa apara pe piata in acest an, potrivit go4it.ro.

Lasa un comentariu