Kia a lansat la Salonul Auto de la Geneva doua concepte electrice, Venga EV si Ray, masini ce anunta intentiile marcii coreene de a se lupta in Europa pentru suprematie in in era masinilor electrice. Cea mai palpabila noutate Kia este insa noul Sportage, dezvaluit in premiera mondiala la Geneva.
Odata cu Venga EV Kia si-a lansat si linia ecologica, denumita EcoDynamics.
Click aici pentru a vedea standul Kia de la Salonul Auto de la Geneva
“In timpul recesiunii economice mondiale, produsele Kia si-au pastrat atractivitatea pentru clienti si acest lucru ne-a permis sa ne crestem cota de piata in multe regiuni. Anul trecut am livrat clientilor nostri peste 1.65 milioane de vehicule, reprezentand o crestere cu 20%. Anul acesta, sunt convins ca noul Sportage, noul Venga, noul Sorento, Soul si deja popularele Cee’d si Forte vor asigura vanzari de success pentru Kia si vor atrage tot mai multi oameni catre brandul nostru”, a declarat presedintele Kia Motors Corporation, Hyoung-Keun Lee.
Sportage are 4,4 metri lungime si este mai aerodinamic (Cx 0,37, fata de 0,40) si mai usor (-91 de kiograme) decat generatia anterioara.
In momentul cand noul Sportage va incepe sa fie comercializat in Europa (in a doua jumatate a acestui an), acesta va beneficia de patru motorizari (doua pe benzina si doua diesel, acoperind o plaja de putere de la 115 CP la 163 CP), transmisii manuale si automate cu sase trepte si cu sisteme de tractiune pe rotile din fata sau 4×4.
Kia Venga EV este un concept care pastreaza foarte fidel modelul Venga lansat deja in Europa si care va fi disponibil si in Romania din aprilie.
Modelul Venga EV este propulsat de un motor electric de 109 Cai Putere, care devolta un cuplu de 280 Newton-metri. Motorul este alimentat de o baterie de 24 kWh ce asigura masinii o autonomie de 180 de kilometri cu o incarcare completa ce dureaza opt ore. Bateria poate fi reincarcata la 80% din capacitate in 20 de minute.
Prima masina electrica Kia accelereaza de la 0 la 100 de kilometri pe ora in 11,8 secunde si atinge o viteza maxima de 140 de kilometri.
Este Ray este mai departe de adevar, fiind un concept. Acesta este prezentata in premiera europeana la Geneva, dar a mai fost prezentat la Chicago recent.
Ray este un automobil hibrid de tip Plug-In (reincarcabil la priza) si poate parcurge 80 de kilometri doar cu motorul electric. Pentru distante mai mari, Ray foloseste un motor-generator pe benzina care consuma 1,398 litri la o suta de kilometri. Acesta furnizeaza energia necesara motorului electric pentru deplasare.