Acasa Saab Planurile Spiker pentru Saab: Noul 9-3 in 2012 si un posibil model 9-1 de intrare in gama

Planurile Spiker pentru Saab: Noul 9-3 in 2012 si un posibil model 9-1 de intrare in gama

de Adrian Mitrea

Planurile viitorului proprietar al Saab, Spiker, includ lansarea noii generatii a modelului 9-3 in 2012, asa cum spunea pentru 0-100.ro directorul de comunicare al Saab, Eric Geers, dar si introducerea in oferta a unui automobil de intrare in gama, denumit 9-1.

Potrivit Spiker, gama Saab va fi axata pe trei sau patru modele cheie:

  • 9-3, care va avea versiunile de caroserie sedan, break, decapotabila si o varianta X (usor inaltata si cu tractiune integrala)
  • 9-5, model deja prezentat in varianta sedan, careia ii vor mai fi adaugate variantele break si X
  • 9-4X, automobil de tip crossover, planificat pentru vanzare in Europa si Statele Unite ale Americii (SUA)
  • 9-1 ar urma sa devina cel mai mic automobil Saab, insa daca el va fi confirmat pentru productie, Spiker va trebui sa caute finantare suplimentara

Spiker spune ca Saab va fi in continuare pozitionat ca un rival pentru BMW si Audi, iar productia va fi stabilizata la 100.000-125.000 de unitati, ca inainte de criza. Acest cifre includ masinile care ar urma sa iasa de pe linia de fabricatie din Trollhatan (Suedia) si cea din Mexic (unde va fi asamblat modelul 9-4X).

Noul proprietar al Saab, care ar trebui sa semneze cu General Motors actele finale in cursul acestei luni, estimeaza sa producatorul auto suedez va redeveni profitabil pana in 2012.

Recent (pe 26 ianuarie), Saab a primit garantia statului suedez pentru un imprumut de 400 milioane de euro la Banca Europeana de Investitii (BEI).

Constructorul auto olandez de masini sport de lux Spiker a ajuns la un acord cu GM pentru cumpararea marcii Saab in seara zilei de 26 ianuarie.

GM este proprietarul Saab din anul 2000, iar de circa un an de zile se incearca vanzarea marcii suedeze. Singurul investitor cu care GM era pe cale sa semneze actele finale a fost Koenigsegg, insa aceasta companie s-a retras in ultima clipa, fara prea multe explicatii.

Istoria Spiker

In 1988, fratii Jacobus si Hendrik-Jan Spijker, producatori de caroserii din Amsterdam, Olanda, au construit primul lor automobil, cu o motorizare Benz. In acelasi an, cei doi frati au construit diligenta care a transportat-o pe regina Wilhelmina a Olandei (31 August 1880 – 28 November 1962) atunci cand a fost incoronata.

Tot atunci, cei doi frati au decis sa faca o afacere din construirea de masini, iar numele Spijker a fost transformat in Spiker, pentru a fi mai usor de acceptat si recunoscut pe alte piete decat cea olandeza.

In 1903 Spiker a lansat prima masina cu un motor cu sase cilindri, care dispunea si de tractiune integrala si de frane pe toate cele patru roti. In aceeasi perioada, Spiker a patentat un sasiu special proiectat ca masina sa nu ridice praf atunci cand merge pe drumuri nepavate. Acest lucru era posibil prin directionarea unui flux de aer sub autovehicul.

In perioada de dinaintea Primului Razboi Mondial, criza a lovit piata masinilor de lux, iar Spiker a fuzionat cu Dutch Aircraft Factory (Fabrica de Avioane Olandeza) si a inceput sa construiasca avioane de vanatoare.

Dupa Primul Razboi Mondial, Spiker s-a reintors la fabricarea de masini, lansand seria C4, care a reusit sa stabileasca recorduri cum ar fi rularea continua timp de 36 de zile si parcurgerea a 30.000 de kilometri in acest timp.

Din octombrie 2000, cand Spiker a prezentat modelul C8 Spyder, producatorul olandez si-a consolidat pozitia pe piata masinilor de lux exclusiviste si a dus la un nivel superior imaginea de producator auto care fabrica masinile manual.

Din mai 2004 compania a fost listata la Bursa din Amsterdam (cu simbolul SPYKR).

In noiembrie 2005, compania olandeza a semnat un parteneriat strategic cu Mubadala Development Company din Abu Dhabi.

Un an mai tarziu, Spiker a cumparat echipa de Formula 1 Midland (Midland F1 Racing Team sau MF1 Racing), care a concurat tot sezonul 2007 sub numele Spiker MF1 Racing.

In 2008 echipa a fost vanduta miliardarului indian Vijav Mallya.

Lasa un comentariu