Acasa Citroen Toyota incepe sa repare pedalele de acceleratie cu probleme saptamana viitoare

Toyota incepe sa repare pedalele de acceleratie cu probleme saptamana viitoare

de Adrian Mitrea

Toyota a anuntat ca va incepe in cursul saptamanii viitoare sa repare pedalele de acceleratie care ar putea ramane blocate.

Toyota va folosi pedale de acceleratie cu mecanisme intarite, care elimina riscul de uzura prematura si posibilitatea ca pedala sa functioneze anormal.

Primele transporturi cu piese in Europa vor veni saptamana viitoare (8-14 februarie), iar service-urile autorizate ale marcii vor incerca sa repare cat mai repede masinile afectate.

In aceeasi saptamana vor incepe reparatiile si in SUA si China.

Toyota Romania nu a apelat (inca) la rechemarea masinilor in service pentru posibile defectiuni la pedala de acceleratie, nefiind semnalate incidente, dar a recomandat clientilor preocupati de aceasta problema sa vina la centrele de reparatii Toyota pentru a solicita asistenta.

Lista masinilor afectate este urmatoarea:

  • Aygo (Feb 2005 – Aug 2009)
  • iQ (Noi 2008 – Noi 2009)
  • Yaris (Noi 2005 – Sep 2009)
  • Auris (Oct 2006 – 5 Ian 2010)
  • Corolla (Oct 2006 – Dec 2009)
  • Verso (Feb 2009 – 5 Ian 2010)
  • Avensis (Noi 2008 – Dec 2009)
  • Rav4 (Noi 2005 – Noi 2009)

Fiindca Aygo este fabricat in aceeasi uzina si are aceeasi platforma ca Citroen C1 si Peugeot 107, si grupul auto francez PSA Peugeot Citroen a rechemat aproape 100.000 de unitati C1 si 107, din aceleasi motive ca si Toyota.

In Romania nu a fost livrat niciun C1 cu probleme, iar importatorul Peugeot, Trust Motors, asteapta inca un raspuns din partea constructorului, asa ca este prematur de spus daca unele exemplare 107 vandute in Romania vor fi rechemate sau nu.

Cum se manifesta defectul?

In unele cazuri si cu incidenta foarte redusa, exista posibilitatea ca pedala de acceleratie sa ramana blocata mecanic intr-o pozitie partial apasata sau sa revina lent la pozitia normala.

Acest comportament este cauzat de probabilitatea aparitiei uzurii la mecanismul pedalei de acceleratie. Uzura progresiva, in combinatie cu anumite conditii de functionare si de mediu, pot genera o frecare mai mare la nivelul mecanismului, astfel incat, cu intermitenta, pedala de acceleratie sa poata fi apasata mai greu, sa revina mai incet la pozitia normala sau in cel mai rau caz sa ramana partial apasata, explica Toyota.

In cazul in care aceasta problema apare, conducatorul auto va constata ca in timp, pedala se apasa tot mai greu si ca revine tot mai incet la pozitia normala. De asemenea, este posibil ca soferul sa simta ca pedala este mai dura sau opune rezistenta marita in momentul apasarii sau eliberarii acesteia.

Lasa un comentariu