Acasa Romania Toyota Romania nu recheama masini, dar spune clientilor sa vina la service daca sunt ingrijorati de acceleratie

Toyota Romania nu recheama masini, dar spune clientilor sa vina la service daca sunt ingrijorati de acceleratie

de Adrian Mitrea

Toyota Romania nu a apelat la rechemarea masinilor in service pentru posibile defectiuni la pedala de acceleratie, nefiind semnalate incidente, dar recomanda clientilor preocupati de aceasta problema sa vina la centrele de reparatii Toyota pentru a solicita asistenta.

In Europa, Toyota a demarat o campanie de rechemare in service a opt modele, fiind vizate in total 1,8 milioane de unitati. Acestea vor fi verificate pentru a vedea daca pedala de acceleratie risca sa ramana apasata accidental.

  • Aygo (Feb 2005 – Aug 2009)
  • iQ (Noi 2008 – Noi 2009)
  • Yaris (Noi 2005 – Sep 2009)
  • Auris (Oct 2006 – 5 Ian 2010)
  • Corolla (Oct 2006 – Dec 2009)
  • Verso (Feb 2009 – 5 Ian 2010)
  • Avensis (Noi 2008 – Dec 2009)
  • Rav4 (Noi 2005 – Noi 2009)

„In Romania nu s-au semnalat plangeri legate de aceasta problema, nici nu s-au raportat accidente care sa fie legate de aceasta posibila defectiune. Toyota asigura clientii ca face toate eforturile pentru remedierea acestei situatii cat mai repede posibil. In Europa s-a operat deja o modificare a liniei de productie in ceea ce priveste elementele ce stau la baza acestei campanii de service. Astfel, nu exista motive pentru oprirea productiei Toyota in Europa. Cu toate ca incidenta acestei probleme este foarte redusa, Toyota recomanda clientilor care sunt ingrijorati in legatura cu aceasta problema sa contacteze cel mai apropiat Service Toyota pentru a solicita asistenta inainte ca instructiunile de organizare a campaniei de service sa fie emise”, au declarat oficialii Toyota Romania, la solicitarea 0-100.ro.

Cum se manifesta defectul?

In unele cazuri si cu incidenta foarte redusa, exista posibilitatea ca pedala de acceleratie sa ramana blocata mecanic intr-o pozitie partial apasata sau sa revina lent la pozitia normala.

Acest comportament este cauzat de probabilitatea aparitiei uzurii la mecanismul pedalei de acceleratie. Uzura progresiva, in combinatie cu anumite conditii de functionare si de mediu, pot genera o frecare mai mare la nivelul mecanismului, astfel incat, cu intermitenta, pedala de acceleratie sa poata fi apasata mai greu, sa revina mai incet la pozitia normala sau in cel mai rau caz sa ramana partial apasata, explica Toyota.

In cazul in care aceasta problema apare, conducatorul auto va constata ca in timp, pedala se apasa tot mai greu si ca revine tot mai incet la pozitia normala. De asemenea, este posibil ca soferul sa simta ca pedala este mai dura sau opune rezistenta marita in momentul apasarii sau eliberarii acesteia.

Cat de mare este campania de rechemare in service?

In ultimele sase luni, Toyota a apelat la rechemari in service pentru doua tipuri de posibile probleme, ambele legate de pedala acceleratie. In primul caz, pedala de acceleratie ramanea apasata, dupa ce se prindea in covorasul de cauciuc. Cateva persoane au murit, in SUA, din acest motiv. Cealalta problema aparuta este legata de uzura mecanismului pedalei de acceleratie, care poate conduce la blocarea ei.

Rechemare pentru probleme cu presul din cauciuc:

  • septembrie 2009: 3,8 milioane de masini de pe piata din SUA
  • ianuarie 2010: alte 1,1 milioane de automobile

Rechemare pentru mecanismul pedalei de acceleratie:

  • ianuarie 2010: 2,3 milioane de masini din SUA
  • ianuarie 2010: anuntarea opririi productiei in SUA, intre 1 si 5 februarie, pentru remedierea problemelor
  • ianuarie 2010: 1,8 milioane de masini din Europa

3
Lasa un comentariu

avatar
3 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
0 Comment authors
UPDATE – Toyota a inceput campania de rechemare pentru franele lui Prius | 0-100.roPeugeot 107 si Citroen C1 intra in saga acceleratiilor defecte de la Toyota | 0-100.roHonda recheama in service 646.000 de masini Jazz si City pentru posibile defectiuni la geamurile electrice | 0-100.ro Recent comment authors
  Subscribe  
noi vechi
Notifica-ma despre