Casa de design auto Italdesign Giugiaro a semnat cel mai mare contract din istoria sa cu producatorul auto chinez Hybrid Kinetic Motors, care vrea sa produca in Alabama, Statele Unite ale Americii (SUA), circa 300.000 de masini pe an.
Practic, entitatea care va produce masini in Alabama este o societate mixta formata de Hybrid Kinetic Motors si Italdesign Giugiaro, fiind condusa de fondatorul producatorului auto chinez Brilliance, Benjamin Yeung.
Celebra casa italiana de design auto va desena opt modele pentru societatea mixta, pentru 500 de milioane de dolari, cel mai mare contract din istoria de 42 de ani a firmei, scrie Automotive News Europe (ANE).
Printre cele opt modele se numara sedan-uri, SUV-uri si masini de familie.
Yeung a ales Italdesign Giugiaro prin prisma unei colaborari mai vechi. Omul de afaceri chinez, care a condus Brilliance intre 1992 si 2002, a contractat Italdesign Giugiaro pentru a desena sedanul Zhonghua. Acesta a fost primul automobil modern produs in China, la momentul lansarii sale pe piata (in 2001).
Hybrid Kinetic Motors a angajat anul trecut o mare firma europeana pentru a dezvolta un sistem de propulsie hibrid, insa numele companiei nu a fost dezvaluit. Presa vehiculeaza numele FEV Motorentechnick din Germania. Aceasta firma ar urma sa dezvolte pentru constructorul chinez un sistem de motorizare hibrid, avand ca motor conventional o unitate pe benzina de 1,5 litri, turbo, care sa functioneze fie pe benzina, fie pe Gaz Natural Comprimat (GNC sau CNG).
Hybrid Kinetic Motors spune ca va investi in total pana la 4,5 miliarde de dolari la Alabama si ca va produce trei milioane de masini pe an, in momentul in care platforma industriala va fi complet functionala, adica din 2018.
Fabrica din Alabama ar trebui sa inceapa fabricatia in 2013, cu 6.000 de angajati. Acestia ar trebui sa produca 300.000 de masini pe an, volum care ar duce uzina pe locurile fruntase din SUA, in termeni de volume.
Masini fabricate la Alabama ar urma sa fie vandute sub o noua marca in SUA si ar mai putea fi fabricate si in China.
Planurile marete ale companiei chineze sunt privite cu scepticism in SUA, mai ales ca o noua marca auto, care in prezent nu are niciun dealer, s-ar impune foarte greu pe piata americana.
1 comentariu
mama ce concepturi