Vanzarile grupului BMW, care include marcile BMW, Mini si Rolls-Royce, au scazut cu 10,4% anul trecut, un declin mai mic decat cel asteptat. Pentru acest an, grupul asteapta o crestere de o singura cifra a vanzarilor, deci un plus de sub 10%.
Astfel, grupul auto german a livrat 1,28 milioane de masini anul trecut, fata de 1,43 milioane de unitati in 2008.
Salvarea grupului BMW, ca si in cazul celorlalte marci de calibru, a venit din pietele in curs de dezvoltare. In China livrarile grupului bavarez au urcat cu 37,5% (la 90.536 unitati), in Brazilia cu 118,8%, iar in India cu 24,4%, se arata intr-un comunicat al grupului.
Totusi, piata de baza pentru marca BMW a ramas cea de acasa, Germania, unde constructorul a livrat 258.012 unitati (-9,4%).
Sfarsitul anului trecut a repezentat pentru grupul BMW un semn de speranta pentru evolutia din acest an a vanzarilor, deoarece acestea au avansat cu 10,1% in decembrie, fata de aceeasi luna a anului 2008, la 123.751 unitati.
In acest an, BMW mizeaza pe noua generatie a Seria 5, care va fi lansata in martie. Acest automobil va avea un cuvant greu de spus in vanzarile BMW din acest an.