Grupul auto german Volkswagen, care detine sapte marci de automobile in portofoliu, a vandut anul trecut 6,29 milioane de masini la nivel mondial, in crestere cu 1,1% fata de cele 6,23 milioane de masini comercializate in 2008, a anuntat grupul.
Cota de piata la nivel global a avansat cu mai bine de un punct procentual, de la 10,3% in 2008 la 11,4% anul trecut (avand la baza calculelor date preliminare).
Motorul cresterii a fost marca Volkswagen (autoturisme), ale carei livrari au avansat cu 7,8%, la 3,95 milioane unitati (fata de 3,67 milioane masini in 2008).
Si pentru Skoda 2009 a fost un an bun, cu un total de 684.000 de masini vandute, in crestere cu 1,4% fata de 2008, cand producatorul ceh a livrat 674.500 masini.
Vanzarile Audi au scazut, insa declinul a fost de doar 5,4%, un rezultat mai bun decat indicau previziunile oficialilor grupului Volkswagen. Astfel, Audi a livrat 949.700 automobile anul trecut (fata de putin peste un milion de exemplare in 2008).
Dintre marcile de automobile ale grupului Volkswagen, cel mai slab rezultat l-a avut Seat anul trecut, cu un total de 336.000 masini vandute, in scadere cu 8,6% fata de cele 368.000 unitati livrate cu un an inainte.
Colosul german Volkswagen (VW) include noua marci din sapte state europene: Volkswagen, Audi si Volkswagen Vehicule Comerciale (Germania), Skoda (Cehia), Seat (Spania), Bentley (Marea Britanie), Bugatti (Franta), Lamborghini (Italia) si Scania (Suedia).
Vanzarile pe anul 2009 comunicate mai sus nu includ livrarile marcii Scania. Celelalte marci ale caror vanzari nu sunt mentionate in articol sunt adunate la total, dar nu sunt mentionate defalcat.