Acasa Foto In garajul nostru: Kia Cee’d

In garajul nostru: Kia Cee’d

de Adrian Mitrea
Kia Cee'd facelift 2010 (sursa - 0-100.ro)
Kia Cee'd facelift 2010 (sursa - 0-100.ro)

Cee’d s-a nascut din dorinta Kia de a cuceri piata europeana. Masina, lansata in 2007, a reusit sa castige teren, in doar doi ani, cat altii in zece. Acum a venit si vremea versiunii restilizate, care promite sa duca mai departe succesul modelului precedent, in pofida unor minusuri evidente.


Concept

Inca de la bun inceput masina asta s-a vrut o alternativa la compactele consacrate: Golf, Astra, Focus si Megane. Nu avea cum sa izbuteasca altfel decat printr-o lista de preturi convingatoare si printr-o dotare standard mult peste a concurentei.

Click aici pentru galeria foto

Asa ca, inca de la prima generatie, Kia Cee’d s-a impus ca o masina cu un raport pret / prestatii foarte bun.

Kia Cee'd facelift 2010 (sursa - 0-100.ro)
Kia Cee'd facelift 2010 (sursa - 0-100.ro)

Design

Noile elemente de design sunt cat se poate de vizibile. Kia Cee’d a primit faruri noi, cu lupa, indiferent daca sunt cu Xenon sau Halogen, si o noua grila pentru radiator, care arata musculos. Stopurile si proiectoarele de ceata au suferit si ele modificari.

Tehnologie, confort si dotari

In materie de tehnologie, confort si dotari, Kia Cee’d si-a adjudecat un raport calitate-pret foarte bun inca din 2007, iar constructorul pastreaza aceeasi filosofie si la facelift. Varianta din test, echipata cu pachetul de baza Best, are in standard aproape tot ce iti poti dori, inclusiv torpedo cu refrigerare, radio CD cu mp3 si intrare USB. Scaunele standard sunt acum mult mai bine profilate si au o tapiterie de calitate imbunatatita.

Kia Cee'd facelift 2010 (sursa - 0-100.ro)
Kia Cee'd facelift 2010 (sursa - 0-100.ro)
Versiunile superioare se pot diferentia doar prin jante din aliaj usor, aer conditionat cu reglare automata si ESP.

In concluzie, nu prea ai motive serioase sa-ti para rau ca ai optat pentru echiparea de baza.

Cu toate acestea, Kia nu a reusit, la acest facelift, sa elimine niste minusuri evidente pe care le avea si modelul anterior. De exemplu, senzatia de ieftin pe care ti-o lasa partea inferioara a fetelor de usi.

Si poate ca nu ar fi o problema asa de mare pana la urma, dar finisajele buzelor buzunarelor din usi sunt atat de taioase in unele zone incat te poti zgaria cand pui sau iei ceva din ele.

Volanul are acum un aer mai sportiv si ofera o priza mai buna, insa directia iti da o senzatie foarte ciudata, artificiala. La viteze foarte mici sau pe loc ai senzatia ca manevrezi un volan destinat consolelor de jocuri electronice.

Kia Cee'd facelift 2010 (sursa - 0-100.ro)
Kia Cee'd facelift 2010 (sursa - 0-100.ro)
Sentimentul ciudat dispare dupa 5-10 kilometri pe ora, iar la viteze mari, de peste 100 de kilometri pe ora, directia se dovedeste foarte ferma si precisa.

Ca fapt divers, o scurta privire aruncata consolei centrale te poate trimite cu gandul la Volkswagen Golf 5 pentru ca in fata schimbatorului se regasesc niste manere specifice acestui model.

In plus, chenarul argintiu de la baza schimbatorului de viteze are aproximativ aceeasi forma cu cel de la noul Opel Astra.

Pe sosea

Pe sosea, Kia Cee’d se dovedeste foarte usor de condus si are o setare neutra a suspensiilor. Nici prea tari, nici prea moi, si se pliaza pe aproape orice stil de mers. Ca manevrabilitate si stabilitate poate juca de la egal la egal cu Golf, Focus si Astra, desi este sensibil mai ieftina.

Poate tocmai acest raport pret-prestatii foarte bun a facut ca Cee’d sa fie mai bine vanduta in Romania decat modelele enumerate mai sus.

Masina din test ascunde sub capota motorul diesel de 1,6 litri de 115 Cai Putere, care si-a facut deja un renume prin economie si performanta.

Concurenti

Clasa compacta este cea mai disputata din Romania, iar anul trecut Kia Cee’d a reusit sa infranga toate modelele concurente: Renault Megane, Volkswagen Golf, Opel Astra, Ford Focus, Skoda Octavia, Hyundai i30, Mitsubishi Lancer, Subaru Impreza, Chevrolet Cruze, Citroen C4, Peugeot 308, Fiat Bravo, Honda Civic, Mazda3, Nissan Tiida, Seat Leon si Toyota Auris.

Concluzii

In concluzie, tinand cont de echiparea foarte bogata a versiunii de baza si de pretul de doar 13.200 de euro, inclusiv TVA, pentru varianta testata, Cee’d facelift ramane compacta care isi merita cel mai mult banii.

caracteristici tehnice si specificatii ale modelului testat

Lasa un comentariu

avatar
  Subscribe  
Notifica-ma despre