Continental estimeaza ca sistemele electronice care asigura un plus de siguranta masinilor, cum ar fi ESP (sistem care controleaza stabilitatea), se vor ieftini si ca modelele low-cost vor fi tot mai sigure, ca o consecinta a reducerii costurilor pentru producerea echipamentelor de securitate.
„Scopul nostru este sa aducem echipamente esentiale pentru securitate pe masinile accesibile, care costa 10.000 de euro si mai putin”, a declarat Ralf Cramer, directorul diviziei de siguranta si sasiuri din cadrul grupului german Continental.
Cunoscut de publicul larg mai degraba ca furnizor de anvelope, Continental are activitati mult mai extinse in domeniul auto si este unul dintre cei mai mari furnizori de componente pentru autovehicule din lume.
Legislatia pare sa vina in sustinerea ideii de a accesibiliza securitatea auto, in contextul in care toate noile modele care vor fi lansate in Europa dupa 1 noiembrie 2011 vor fi dotate obligatoriu cu ESP, sistem care previne derapajele si rasturnarea prin franarea selectiva a rotilor si prin reducerea puterii motorului, chiar daca acceleratia este apasata la maximum.
Si in Statele Unite ale Americii va functiona aceeasi regula, dar cu aplicabilitate cu doua luni mai devreme, 1 septembrie 2011.
Chiar si in conditiile in care ESP va fi montat in standard pe mult mai multe masini, sistemul in sine nu va deveni ceva banal.
„Odata ce montezi sistemul (ESP – n.r.) pe o masina, imbunatatirile continua sa vina. In plus, fiecare constructor auto cere un anumit comportament al ESP, in fuctie de marca si model”, a explicat Cramer, intr-un interviu acordat Automotive News Europe (ANE).
El a adaugat ca noua generatie de sisteme ESP dezvoltata de Continental este cu o treime mai usoara si mai mica comparativ cu echipamentele din prezent.
Sistemele de control al stabilitatii (ESP) mai sunt cunoscute si sub numele de ESC, DSC, DTSC si VSA, in functie de producatorul auto.
Popularizarea tempomatului activ
Un alt sistem care conduce catre un trafic mai sigur este Adaptive Cruise Control (ACC). Acesta permite mentinerea constanta a vitezei de croaziera si masoara permanent, cu ajutorul unui radar, distanta pana la masina din fata, actionand franele in cazul in care aceasta incetineste.
Tehnic vorbind, pe piata sunt disponibile doua tipuri de ACC, unul de 24 Ghz, intalnit pe limuzine de clasa medie precum Honda Accord si BMW Seria 5, si altul de 77 Ghz, montat pe masini foarte scumpe precum Mercedes-Benz Clasa S si BMW Seria 7. Acesta din urma scoate din buzunarele clientilor circa 2.000 de euro.
Sistemul de 24 Ghz poate functiona pana la viteze de 140-150 kilometri pe ora, in timp ce varianta de 77 Ghz duce pana la 200 de kilometri pe ora.
Cramer a lasat sa se inteleaga ca sistemul de 24 Ghz ar putea fi montat in masa pe modele populare precum Ford Focus si Volkswagen Golf.
Nu doar Continental produce sisteme ACC, ci si furnizori precum TRW Automotive, Robert Bosch si Delphi.