Acasa Foto In garajul nostru: Volvo XC60 DRIVe

In garajul nostru: Volvo XC60 DRIVe

de Adrian Mitrea
Volvo XC60 DRIVe (sursa - 0-100.ro)
Volvo XC60 DRIVe (sursa - 0-100.ro)

Volvo XC60 DRIVe este varianta ecologica a celui mai mic SUV Volvo. Asta daca poti fi de acord cu ideea ca XC60 este mic si ca un SUV dotat cu un motor diesel de 2,4 litri, care dezvolta 175 Cai Putere (CP), poate fi eco.

Concept

Ideea Volvo din care s-a nascut acest XC60 DRIVe a fost cat se poate de simpla si a exploatat la maximum profilul clientului tipic de SUV. Adica vine exact in asteptarea oamenilor carora le plac masinile mari, dar economice si care nu prea ies cu ele de pe asfalt.

click aici pentru galeria foto

Volvo XC60 DRIVe (sursa - 0-100.ro)
Volvo XC60 DRIVe (sursa - 0-100.ro)
Design

„Micul SUV Volvo” impresioneaza prin designul masculin si prin formele proeminente, avand o prestanta deosebita in trafic. Ca dimensiuni este plasat intre BMW X3 si BMW X5, de exemplu.

XC60 se trage dintr-un concept cu acelasi nume, prezentat inclusiv in Romania la Solonul Auto de la Bucuresti, in toamna anului 2007.

Interiorul variantei de baza testata de noi, Kinetic, nu excleaza prin calitate, dar este foarte elegant si odihnitor.

Ceasurile de bord i-ar face pe unii sa se gandeasca la Mercedes-Benz…

Tehnologie confort si dotari

Volvo XC60 DRIVe impresioneaza la capitolele motorizare si economie, dar este penalizat la confort si tinuta de drum, din cauza lipsei tractiunii integrale.

Intr-un test de aproape 250 de kilometri cu XC60 DRIVEe am scos un consum mediu de 8,4 litri la suta, rulat in proportii egale extraurban si urban, ceea ce nu e tocmai rau pentru un SUV care accelereaza de la 0 la 100 de kilometri pe ora in 9,8 secunde si care emite doar 159 de grame de dioxid de carbon pe kilometru.

Volvo XC60 DRIVe (sursa - 0-100.ro)
Volvo XC60 DRIVe (sursa - 0-100.ro)
Chiar daca avem de-a face cu o varianta de baza, pielea de pe volan si schimbator este deosebit de delicata si te face sa nu regreti ca nu ai optat pentru o versiune de echipare superioara.

In plus, dotarile versiunii de baza pot satisface si clientii mai pretentiosi, pentru ca nu-i lipseste absolut nimic din ceea ce conteaza. Cel mai ieftin XC60 are ABS, volan reglabil, oglinzi si geamuri electrice, multe airbag-uri, cutie de viteze manuala cu sase trepte si MP3 cu intrare pentru iPod. Specific pentru Volvo XC60 este sistemul city safety (standard), care franeaza automat, la viteze mici, in cazul in care detecteaza o coliziune iminenta si soferul nu reactoneaza.

Habitaclul este un companion de nadejde in orice calatorie, indiferent de cati kilometri sau de cat timp stai la volan. Toate comenzile masinii sunt orientate spre sofer, iar consola centrala, prelungita in sus, pe bord, cu o insertie din aluminiu mat, da un plus de eleganta. In spatele acesteia se ascunde un spatiu de depozitare numai bun pentru o sticla de 0,5 litri sau pentru unul-doua telefoane.

Pe sosea

Pe sosea masina se descurca onorabil si poate fi o alegere inspirata atata timp cat nu ai nevoie de 4×4. Motorul este deosebit de vioi si trage foarte bine in orice treapta de viteza, asta pentru nu duce in carca si rotile din spate si sistemul de tractiune integrala.

Volvo XC60 DRIVe (sursa - 0-100.ro)
Volvo XC60 DRIVe (sursa - 0-100.ro)
Cu toate acestea, Volvo XC60 cere doua lucruri: Sa nu fii brutal cu acceleratia si sa tii bine volanul in maini. Asta pentru ca la fiecare apasare mai serioasa pe pedala din dreapta masina tinde sa-ti fure volanul din mana cu o violenta direct proportionala cu greutatea piciorului…

In curbe se simte lipsa tractiunii integrale si parca spatele masinii este mai usor si mai putin lipit de drum. Un stil de condus mai relaxat va fi rasplatit cu mult confort din partea suspensiei setate clar in acest scop. Senzatia este comparabila cu cea pe care o ai intr-o limuzina ca Volvo S80, de exemplu.

Concurenti

Volvo XC60 este o prezenta atipica in categoria SUV-urilor, pentru ca este prea mare pentru a fi comparat direct cu BMW X3 si Mercedes-Benz GLK, dar prea mic pentru a se bate de la egal la egal cu X5 si GL. Cu toate acestea, primele doua SUV-uri reprezinta competitia lui XC60, dar si Audi Q5, Land Rover Freelander si Infiniti EX37.

Concluzii

La un pret de 37.000 de euro, inclusiv TVA, Volvo XC60 DRIVe poate fi o alegere buna pentru cei care privesc masina ca pe un element de statut sau care-si cumpara un SUV pentru orice altceva decat in scopul catararii pe drumuri dificile.

Minusurile legate de tinuta de drum ceva mai putin precisa pot fi corectate printr-un stil de condus mai putin agresiv sau mai atent.

Caracteristici tehnice si specificatii ale modelului testat

1
Lasa un comentariu

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
Alex Recent comment authors
  Subscribe  
noi vechi
Notifica-ma despre
Alex
Cititor
Alex

Modelul testat de voi nu e 4*4 insa exista XC60 cu tractiune integrala. Mai documentati-va !