Fiat Bravo nu mai este un model nou, dar ascunde o noutate impresionanta sub capota si alta in listele de preturi. Deci iata doua motive suficient de bune pentru ca rivalii din segmentul compact sa se teama.
Concept
Orice constructor auto se poate numi mort de-a dreptul daca nu vine cu ceva „tare” in segmentul compactelor, iar dupa esecul (comercial) Stilo Fiat trebuia sa se reinventeze… Si a reusit.
click aici pentru galeria foto
Acum se bate de la egal la egal cu greii segmentului, Golf si Astra, care se bucura de o imagine mult mai buna in Romania.
Design
In momentul aparitiei lui, Bravo era unul dintre cele mai aratoase masini compacte din Romania si lucrurile nu s-au schimbat prea mult de atunci. Desi nu a avut niciun facelift din 2007 incoace, si au trecut deja trei ani, Bravo nu poate fi considerat (inca) o masina banala sau o aparitie plictisitoare.
Ca valoare adaugata, Fiat s-a orientat spre infrumusetarea interioara a masinii si nu spre cosmetica evidenta.
Cand spun partea interioara ma refer la ceva profund, atat de profund incat cei mai multi soferi nici nu cunosc cum arata.
Da, e vorba de motor. Bravo a primit recent un nou propulsor turbo diesel de 1,6 litri Multijet de 120 Cai Putere.
Tehnologie, confort si dotari
Vazand ca toti ceilalti concurenti au o imagine foarte bine definita, si asta de generatii si generatii, Fiat s-a gandit ca ar putea fura din clientii celorlalte marci printr-un compromis cat mai bun.
Asa a aparut Fiat Bravo diesel de 1,6 litri.
Daca Golf este elegant si conservator, Megane este celebru pentru dotarile bogate, iar Honda Civic e…. OZN, atunci Fiat a ales o cale de mijloc, care pare destul de echilibrata si armonioasa, intrunind cerintele clientilor care vor o masina rapida, moderna, bine echipata si ieftina.
Daca Golf este elegant si conservator, Megane este celebru pentru dotarile bogate, iar Honda Civic e…. OZN, atunci Fiat a ales o cale de mijloc, care pare destul de echilibrata si armonioasa, intrunind cerintele clientilor care vor o masina rapida, moderna, bine echipata si ieftina.
Nu stiu de unde si de ce lui Fiat ii vine faima ca face masini proaste, dar citind pe forumuri mi-am dat seama ca majoritatea critica aceasta marca fara sa fi condus vreodata o masina Fiat.
Si eu eram sceptic cu ceva ani in urma, dar experienta la volanul masinilor Fiat mi-a indulcit prejudecatile, iar acum chiar am testat o masina foarte buna.
E-adevarat… spatiul din spate nu e foarte generos, confortul pare superior in unele automobile rivale, iar dotarile nu sunt chiar asa de multe… Dar parca vorbeam de un compromis, nu?
Fiat Bravo din garajul nostru are climatizare automata (pe doua zone), geamurile din fata actionabile electric, servodirectie, sase airbag-uri (2 frontale, 2 laterale si 2 de tip cortina), proiectoare de ceata, radio CD cu MP3 si taste de comanda pe volan, plus sistem Blue&Me.
Pe sosea
Fiat Bravo este construit pe platforma de clasa C a Fiat, acceasi care sta si la baza Lanciei Delta.
Masina impresioneaza printr-un comportament foarte echilibrat si precis in conditii normale de mers. Dupa primii kilometri iti lasa senzatia ca poate avea performante foarte bune daca te-ai da mai tare cu ea si asta conteaza mult pentru sofatul de zi cu zi.
Ca sofer obisnuit este foarte probabil sa nu descoperi niciodata limitele masinii, dar daca totusi te gandesti sa-ti cumperi un Fiat Bravo sa mergi aventuros, mai bine cauti altceva.
Suspennsia isi arata limitele destul de repede intr-un stil de condus sportiv si iti creeaza senzatia ca arcurile se inmoaie proportional cu inclinarea masinii.
Ca o paranteza, asta se intampla la toate Fiat-urile Bravo, mai putin la cele cu echipare Sport.
Motorul de 1,6 litri Multijet imprima o atitudine impulsiva masinii, mai ales in primele trei trepte de viteza din cele sase. Daca nu te uiti in cartea tehnica, ai putea jura pe rosu ca mergi cu o masina cu motor diesel de 2 litri…
Asta daca nu cumva ajungi sa conduci in extraurban. Practic aici se vede diferenta de putere si de cuplu fata de motorul diesel de 2 litri Multijet. 1,6-le nu dezamageste, dar temperamentul violent pe care-l resimti la viteze mici si prin oras dispare brusc si este inlocuit de un tempo moderat si multumitor.
Concurenti
Fiat Bravo joaca in clasa compacta, alaturi de Volkswagen Golf, Opel Astra, Ford Focus, Renault Megane, Seat Leon, Kia Cee’d, Citroen C4, Peugeot 308, Honda Civic, Hyundai i30, Mazda3 si, la limita, Skoda Octavia.
Segmentul C (sau clasa compacta) acopera 70% din vanzarile de masini noi din Romania (la nivelul anului 2008).
Concluzii
La un pret de pana in 16.500 euro, inclusiv TVA, Fiat Bravo 1,6 Multijet se deosebeste de concurenta printr-un design latin si printr-un raport pret/prestatii foarte bun.
Motorul diesel de 1,6 litri, care reprezinta practic noutatea, impresioneaza prin putere si printr-un consum redus de carburant.