Acasa Alfa Romeo Alfa Romeo va lansa inlocuitorul lui 147, denumit Giulietta, in martie 2010, dar investitile in noi produse ar putea fi inghetate ulterior

Alfa Romeo va lansa inlocuitorul lui 147, denumit Giulietta, in martie 2010, dar investitile in noi produse ar putea fi inghetate ulterior

de Adrian Mitrea
Alfa Romeo Giulietta SZ 1960-1962 (sursa - Alfa Romeo)
Alfa Romeo Giulietta SZ 1960-1962 (sursa - Alfa Romeo)

Alfa Romeo va lansa inlocuitorul modelului 147, denumit Giulietta, in luna martie a anului viitor, cel mai probabil in cadrul Salonului Auto de la Geneva, insa ulterior grupul Fiat, proprietarul Alfa Romeo, ar putea ingheta investitiile in aceasta marca.

Despre inlocuitorul modelului 147 presa, inclusiv 0-100.ro, a scris ca se va numi Milano, insa numele confirmat al modelului este Giulietta.

Masura de punere in stand-by a investitiilor in Alfa Romeo ar avea ca scop stoparea pierderile pe care le are acest brand de ani de zile. O alta optiune ar putea fi revigorarea gamei de automobile Alfa Romeo cu noi modele, produse pe platforme Chrysler, potrivit sefului grupului Fiat, Sergio Marchionne, citat de Automotive News Europe (ANE).

Alfa Romeo 147 (sursa - Alfa Romeo)
Alfa Romeo 147 (sursa - Alfa Romeo)
Vanzarile Alfa Romeo au tot scazut in ultimii zece ani, din cauza modelelor invechite, care au incetat sa tina pasul cu automobilele scoase de concurenta. De exemplu, vanzarile Alfa Romeo totalizau putin peste 200.000 de unitati in anul 2000, iar anul trecut livrarile au cumulat putin peste 100.000 de masini.

„Trebuie sa ne straduim sa luam o decizie inteligenta in privinta Alfa Romeo, de pe urma careia Fiat sa aibe de castigat”, a spus Marchionne.

El a reclamat si lipsa de coerenta a produselor marcii.

„Trebuie sa oprim asta. Nu poti fi un crestin nou-nascut la fiecare patru ani”, a declarat seful grupului Fiat.

Doua variante

In cazul pesimist, investitiile in Alfa Romeo ar trebui sa fie inghetate imediat dupa lansarea inlocuitorului modelului 147, care va purta numele Giulietta. Asta ar presupune ca modelul 166 sa nu aibe un succesor, productia fiind oprita inca din 2007. In acelasi timp, modelele 159, Brera, Spider si GT ar trebui sa fie produse in continuare.

Alfa Romeo 159 (sursa - Alfa Romeo)
Alfa Romeo 159 (sursa - Alfa Romeo)
Varianta optimista ar presupune inlocuirea modelelor 159 si 166 cu unele noi, construite in America de Nord, pe platforme Chrysler, dar comercializate sub brandul Alfa Romeo peste tot in lume.

Marchionne ar putea lua o decizie privind viitorul Alfa Romeo la inceputul anului viitor, cand grupul Fiat va prezenta strategia pentru perioada 2010-2014.

Daca planul de produs al Alfa Romeo este inca neclar si pus sub semnul intrebarii, macar viziunea lui Marchionne asupra valorilor brandului este limpede.

Alfa Romeo nu va fuziona cu marca americana Dodge (detinuta de grupul Chrysler), asa cum a scris presa internationala.

„Traditiile Alfa Romeo si Dodge sunt total diferite, ADN-ul este diferit. Am pierde foarte mult din farmecul Alfa Romeo daca am incerca sa americanizam marca printr-o fuziune cu Dodge”, a spus Marchionne.

El s-a declarat multumit de MiTo si de Giulietta, a carei lansare este planificata pentru martie 2010.

Esec dupa esec

Fiat a incercat sa reinventeze Alfa Romeo prin lansarea modelului 156 in anul 1997. Masina a fost bine primita de public, avand un design modern si aratos pentru acea vreme. Avea o platforma specifica Alfa Romeo si s-a bucurat de un succes enorm. Vanzarile au atins un varf de circa 120.000 de unitati in anul 2000, dar acest model nu a reusit sa resusciteze Alfa Romeo pentru ca nu a fost urmat de noi modele la timpul potrivit.

Alfa Romeo Brera (sursa - Alfa Romeo)
Alfa Romeo Brera (sursa - Alfa Romeo)

Lansara modelului 147 din anul 2000, bazat pe platforma Alfa Romeo 156, a fost de asemenea un succes, dar dupa ce Audi a lansat A3 (in anul 2003) si BMW a introdus Seria 1 (in 2004), Alfa Romeo a incercat sa mentina atractiv modelul 147 prin preturi mai mici decat ale concurentei. Mutarea s-a dovedit fatala pentru vanzari.

In 2005, Alfa Romeo s-a reinventat iar, prin lansarea modelelor 159, Brera si Spider, toate construite pe o noua platforma. Din nefericire aceasta s-a dovedit mult prea grea, iar fiabilitatea scazuta si lipsa de incredere in masinile Alfa Romeo au impiedicat atingerea tintelor de vanzari de 120.000 de masini pe an la care visa Fiat. De fapt, maximul vanzarilor pentru cele trei modele a fost atins in 2007, prin livrarea a 80.000 de unitati, deci mult sub asteptari.

Lasa un comentariu

avatar
  Subscribe  
Notifica-ma despre