Acasa Dacia FOTO: Dacia arata si confirma designul si numele viitorului SUV, Duster, printr-un model de competitie

FOTO: Dacia arata si confirma designul si numele viitorului SUV, Duster, printr-un model de competitie

de Adrian Niculescu

Dacia Duster Trofeul Andros

Dacia a prezentat oficial viitorul SUV, numit Duster, care va fi lansat in prima parte a anului viitor, prin modelul de competitie Dacia Duster pe care il va pilota Alain Prost in cadrul Trofeului Andros, o competitie automobilistica pe gheata.

Duster-ul de competitie dispune de un motor pe benzina de 3 litri, care dezvolta 350 de Cai Putere (CP) si un cuplu maxim de 360 Newton-metri. Fisa tehnica completa a masinii poate fi descarcata de aici.

„Sunt incantat sa concurez pe Dacia Duster. Este un vehicul complet nou si sunt mandru sa particip la promovarea acestuia intr-un context atat de original cum este Trofeul Andros. Am incredere in capacitatea si in fiabilitatea vehiculului pentru aceasta cursa, avand in vedere colaborarea cu Renault Sport Technologies”, a declarat pilotul Alain Prost, intr-un comunicat de presa.

Cu ocazia acestui eveniment, Dacia dezvaluie numele si liniile modelului Duster, cel de-al saselea model al marcii.

Detalii despre Alain Prost si Trofeul Andros poti citi in documentul atasat.

UPDATE: Dacia va participa la circuitele pe gheata din cadrul Trofeului Andros, editia 2009-2010, la categoria Silhouette. (…) Regulamentul concursului nu permite echiparea vehiculelor din competitie cu elemente de tehnologie foarte sofisticate sau costisitoare. Astfel, conform regulamentului de concurs, care impune utilizarea un anumit tip de sasiu, de cutii de viteze si de pneuri, concurentii vor apela la solutii simple si ingenioase.

Ultimul nascut al gamei Dacia va primi botezul competitiei avandu-l la volan pe Alain Prost. Dacia isi propune sa creeze astfel un efect de surpriza, prezentand in avanpremiera Dacia Duster, ale carui linii prefigureaza viitorul model 4×4 al marcii, care va fi comercializat in 2010. Flancurile inalte si pasajele de roti profilate indica apartenenta modelului la universul vehiculelor 4×4. Caroseria vehiculului de competitie Dacia Duster a fost adaptata exigentelor concursului: suprafetele vitrate mari si pozitia montantului frontal au fost concepute pentru a oferi o buna vizibilitate frontala si laterala”, se arata in comunicatul Dacia.

Trofeul Andros este recunoscut drept una dintre competitiile sportive foarte dificile, cu circuite pe gheata, a caror stare variaza in functie de conditiile meteo. Prin urmare, Alain Prost isi va putea pune in valoare aptitudinile de pilot profesionist, intr-o competitie care cere indemanare, rigoare si precizie.

UPDATE: Dacia Duster a fost pregatit de Renault Sport Technologies

Sub caroseria din fibra de sticla se afla un sasiu tubular si un motor V6 3l 24v al Aliantei Renault Nissan. Motorul a fost special pregatit pentru a oferi performante maxime in ciuda testelor dure la care va fi supus. Afisand o putere de 350 CP la 7 500 rot/min, motorul ofera un cuplu de 360 Nm la 5 500 rot/min. Cutia de viteze cu 6 trepte permite o schimbare precisa si rapida a rapoartelor, chiar si in timpul virajelor pe gheata. Amplasarea motorului in partea posterioara a masinii are drept scop repartizarea optima a masei regulamentare de 950 kg. Un centru de greutate localizat cat mai jos confera stabilitate maxima si un comportament mai eficient.

Vehiculul de competitie Dacia Duster este echipat cu suspensii cu doua brate triunghiulare si amortizoare cu cursa lunga, care ii permit sa abordeze terenurile dificile.

Vehiculul este echipat cu diferential cu alunecare limitata, indispensabil pentru conducerea in conditii extreme. Acest dispozitiv, care se regaseste si pe alte modele de competitie sau de serie concepute de Renault Sport Technologies, mentine eficienta vehiculului indiferent de gradul de aderenta la sol, de stilul de pilotaj sau de tipul de curba abordat. In plus, vehiculul de competitie Dacia Duster este echipat cu un sistem cu patru roti directoare, pentru un control complet al traiectoriei. Acest sistem este mecanic, actionat printr-un mecanism conectat la directia fata, care poate fi ajustat rapid in functie de configuratia circuitului.

UPDATE: Dacia in Franta

Lansata in Franta in 2005, marca Dacia a devenit un actor major al pietei auto franceze in decurs de numai patru ani. In acest interval, peste 150.000 de vehicule marca Dacia au fost cumparate de clientii francezi. Cu o cota de piata de 2,29% la nivelul anului 2009 (sfarsitul lunii octombrie 2009, vehicule de pasageri si vehicule utilitare), Dacia se situeaza in top zece al celor mai comercializate marci in Franta. Pe piata din Franta, Dacia comercializeaza in prezent intreaga sa gama: Sandero, Logan berlina, Logan MCV si cele doua utilitare, Logan VAN si Logan Pick-Up.

Click aici pentru galeria foto

Dacia Duster Trofeul Andros

Lasa un comentariu