Bateriile uzate ale masinilor electrice isi vor pastra 70-80% din capacitate, suficient cat sa poata fi reutilizate ca acumulatori pentru energia solara, captata prin panouri fotovoltaice. Tot acest proces de prelungire a vietii bateriilor s-ar traduce direct intr-un cost mai mic pentru clientii de masini electrice, adica ar rezolva macar partial principala problema a vehiculelor viitorului: pretul.
Bateriile uzate ar putea fi folosite si ca acumulatori de energie pentru in statiile eoliane, scrie Automotive News Europe (ANE).
Nissan, unul dintre constructorii care s-a remarcat la nivel mondial ca promotor al mobilitatii electrice, intentioneaza sa revanda bateriile uzate ale masinilor electrice cu ajutorul companiei Sumitomo.
Cele doua firme japoneze spera sa infiinteze o societate mixta pana la sfarsitul anului viitor.
„Managementul direct al intregului ciclu de viata al bateriei este important pentru a ne asigura ca viitorii nostri clienti de masini electrice nu vor duce povara financiara a bateriei”, a declarat directorul Nissan responsabil de divizia de masini cu emisii zero, Hideaki Watanabe.
Desi ideea va fi aplicata initial, se pare, doar in Japonia, modelul acesta de afacere ar putea rezolva problema costurilor ridicate pe care le presupune achizitia unui automobil electric.
Nissan vrea sa construiasca o uzina pentru baterii destinate masinilor electrice in Smyrna, Tennessee, cu o capacitate de productie anuala de 200.000 de baterii.
Pentru a fabrica baterii pentru masini electrice, Nissan a infiintat in Japonia o companie mixta impreuna cu NEC Corp. si NEC Tokin Corp, denumita Automotive Energy Supply Corp.
In Japonia vor fi produse initial 13.000 de baterii pentru masini electrice, iar capacitatea de productie instalata va fi de 65.000 de unitati.