Omul de afaceri italian Gianmario Rossignolo va prelua uzina de automobile a grupului Pininfarina, unde intentioneaza sa produca trei tipuri de masini, folosind o tehnologie revolutionara.
Cele trei modele pe care le va produce Rossignolo, un crossover, un sedan si un coupe, fac parte din proiectul IAI (Innovation in Auto Industry) si vor fi fabricate din aluminiu, prin tehnologia Univis, care permite contruirea masinilor din bucati, obtinute prin utilizarea a 30 de matrite, scrie Automotive News Europe (ANE).
Primul model va fi lansat in 2011 si este foarte probabil ca el, la fel ca si celelalte doua, sa poarte numele De Tomaso.
Acest constructor auto italian mai putin cunoscut publicului larg a fost infiintat in 1959 de pilotul de curse Alejandro De Tomaso si a produs modele sport precum Pantero si Mangusta. Constructorul a fost lichidat insa in 2004, iar acum soarta lui se afla in mainile autoritatilor din Modena, care negociaza vanzarea.
Afaceristul italian Rossignolo urmareste de mai multi ani preluarea unei uzine auto pentru a putea implementa proiectul IAI.
El a vrut initial sa cumpere Bertone, in 2007, insa oferta consortiului Keplero a devansat-o pe cea a lui Rossignolo. Cu toate acestea, uzina Bertone nu a fost preluata atunci de Keplero, ci de grupul Fiat, aproape doi ani mai tarziu.
Afacerea prin care Rossignolo va produce masini la Pininfarina este mai complicata. In primul rand, grupul financiar FinPiemonte Partecipazioni va plati grupului Pininfarina 15 milioane de euro pentru fabrica.
Ulterior, FinPiemonte va inchiria uzina lui Rossignolo, timp de sase ani, contra unei sume anuale de 650.000 de euro.
Un ultim aspect este legat de unelte si muncitori, pentru care Rossignolo va plati Pininfarina doua milioane de euro.
Dupa incheierea acestor tranzactii, IAI va continua sa fabrice caroseriile modelelor Alfa Romeo Brera, Alfa Romeo Spider si Ford Focus CC, produse in prezent in uzina in cauza, si le va vinde grupului Pininfarina, pentru ca acesta sa poata sa-si onoreze contractele cu Alfa Romeo si Ford.
Incetarea productiei caroseriilor mentionate va avea loc in 2011, cand Rossignolo va incepe sa fabrice primul automobil dintre cele trei, mai exact crossoverul.
Rossignolo a spus ca va investi circa 120 de milioane de euro pentru a produce circa 3.000 de unitati anual, din fiecare model.
Omul de afaceri se afla la a doua tentativa de a reinvia o marca italiana. El demarase un proiect, in urma cu circa 15 ani, prin care vroia sa relanseze brandul Isotta Fraschini. In acest sens a fost produs si un model, pe o platforma Audi, denumit Isotta Fraschini T8, care a fost prezentat la salonul auto de la Geneva, in 2006. Masina nu intrat in productie pana azi.