Primul automobil hibrid de tip plug-in Volvo va fi lansat in 2012 si va indeplini necesarul de transport al 75% dintre europeni. Masina va putea fi incarcata la orice priza (de aici si denumirea de „plug-in”), iar pentru o autonomie crescuta un motor diesel va interveni pentru a furniza in continuare energie. Acelesi tip de tehnologie va fi folosit de principalii constructori auto din lume pentru automobilele din urmatorii ani.
Emisiile masinii hibride Volvo vor fi de sub 50 de grame de dioxid de carbon pe kilometru.
Autonomia pe care o poate asigura bateria incarcata complet va fi de 50 de kilometri, iar cu ajutorul motorului diesel raza poate urca la aproape 1.200 de kilometri, potrivit Volvo.
„Motorul diesel poate functiona separat sau in combinatie cu cel electric, pentru a utiliza optim puterea si energia disponibile. De exemplu, motorul diesel poate asista sau inlocui propulsia electrica la viteze mari sau cand bateria este descarcata, in timp ce propulsorul electric poate oferi un plus de cuplu la turatii scazute ale motorului pe motorina”, explica Volvo functionarea tehnologiei hibride pe masinile sale.
Consum mai mic deacat ai crede
Masinile hibride de tip plug-in consuma mai putina electricitate decat cred oamenii, spune Volvo. O statie eoliana de capacitate medie poate furniza energie pentru 1.000-2.000 de masini hibride de tip plug-in, pentru o perioada de un an.
Oficialii Volvo cred ca masinile hibride vor fi viabile in 2012, pentru un anumit segment de clienti. In timp, numarul celor care isi vor permite tehnologia va creste, odata cu ieftinirea bateriilor.
Volvo si furnizorul de electricitate Vatenfall au lansat in 2007 un proiect comun pentru a testa si dezvolta tehnologii de tip plug-in. Cele doua entitati au creat o companie mixta denumita V2 Plug-in Hybrid Vehicle Partnership.