Acasa Foto FOTO: Cele mai importante concepte de la Frankfurt si semnificatiile lor

FOTO: Cele mai importante concepte de la Frankfurt si semnificatiile lor

de Adrian Mitrea

Colaj Concepte Frankfurt 2009 (sursa - 0-100.ro)

Saloanele auto in general sunt un bun prilej pentru constructorii auto sa anunte modelele viitoare, de regula prin concepte. Criza nu s-a facut simtita la Frankfurt, iar francezii si germanii au venit cu automobile-concept foarte indraznete, de la Audi e-tron la Peugeot BB1. Hai sa recapitulam impreuna cele mai importante concepte de la Frankfurt si sa vedem ce inseamna ele.

Audi e-tron este de departe cel mai impresionant concept, din punct de vedere al cifrelor: 313 Cai Putere electrici si un cuplu de 3.500 Newton-metri. Audi e-tron este important deoarece anunta intentiile Audi de a produce masini electrice.

Audi e-tron (sursa - 0-100.ro)

Audi e-tron (sursa - 0-100.ro)

BMW Vision EfficientDynamics reprezinta o abordare mai realista a ceea ce va insemna masina sport a viitorului: un motor diesel performant pe post de generator si doua propulsoare electrice (detalii).

BMW VisionEfficientDynamics (sursa - 0-100.ro)

BMW Vision EfficientDynamics (sursa - 0-100.ro)

Mercedes-Benz BlueZero E-Cell Plus mizeaza pe aceeasi idee ca si BMW-ul, insa este mai aproape de productia de serie. Un motor mic pe benzina, turbo, este utilizat pe post de generator, rotile fiind agrenate de propulsoare electrice (detalii).

Mercedes-Benz BlueZero E-Cell Plus (sursa - 0-100.ro)

Mercedes-Benz BlueZero E-Cell Plus (sursa - 0-100.ro)

O interpetare similara are si Opel, cu Ampera. Se pare ca acest tip de tehnologie, cu motor pe benzina/motorina pe post de generator si propulsor electric care actioneaza rotile este cea mai plauzibila pentru urmatorii ani, avand doua avantaje clare: nu lasa industria petrolului sa moara si asigura autonomie la fel ca orice alt automobil al zilelor noastre.

Opel Ampera (sursa - 0-100.ro)

Opel Ampera (sursa - 0-100.ro)

Renault Fluence va fi primul Renault electric si promite cifre impresionante: o autonomie de 160 de kiloemetri si incarcarea bateriilor la capacitate maxima in opt ore. In plus, pentru calatorii pe distante lungi, masina este conceputa in asa fel incat bateria sa poata fi schimbata pe traseu, in cateva minute, in centre specializate (sistemul quick drop).

Renault Fluence (sursa - 0-100.ro)

Renault Fluence (sursa - 0-100.ro)

Mini Coupe Concept si Mini Roadster Concept sunt vestitorii unor doua noi caroserii in gama Mini. Variantele de serie ale celor doua modele nu vor diferi prea mult fata de concepte si vor ajunge pe piata in urmatorii ani (detalii).

Mini Coupe Concept (sursa - 0-100.ro)

Mini Roadster Concept (sursa - 0-100.ro)

Peugeot BB1 transmite mesajul ca cel mai mic Peugeot din prezent, 107, va avea un frate mai mic, care va semana cu motocicleta cu patru locuri, acoperita. Cand va intra in productie, Peugeot BB1 are sansele sa devina cea mai mica masina de patru locuri din lume, detronand pozitia pe care o are in prezent Toyota iQ.

Peugeot BB1 (sursa - 0-100.ro)

Peugeot BB1 (sursa - 0-100.ro)

Citroen Revolte este un tribut adus legendarului model Citroen 2CV. Conceptul este 100% elctric si prefigureaza fie un model 100% electric in gama Citroen, fie renasterea lui 2CV, in varianta electrica, sub linia DS. Aceasta consta intr-o serie de automobile privite „mai premium” decat Citroen-urile conventionale, iar primul model care ajunge pe piata, in primavara anului viitor, este DS3.

Citroen Revolte (sursa - 0-100.ro)

Citroen Revolte (sursa - 0-100.ro)

Lasa un comentariu