Acasa Foto FOTO: Cele mai importante premiere de la Salonul Auto de la Frankfurt

FOTO: Cele mai importante premiere de la Salonul Auto de la Frankfurt

de Adrian Niculescu

Colaj Concepte Frankfurt 2009 (sursa - 0-100.ro)
Colaj Concepte Frankfurt 2009 (sursa - 0-100.ro)

Principalii constructori auto au venit la Salonul Auto de la Frankfurt cu noutati importante, care deschid noi segmente si creaza noi standarde in industrie. E timpul pentru o recapitulare a celor mai importante premiere care vor ajunge pe strazi anul viitor. Deci fara concepte.

Aston Martin este prezent la Frankfurt cu varful de lance Rapide, competitor direct pentru Porsche Panamera. Rapide, fabricat in Austria, la Graz, va debuta pe strazi in primavara anului viitor si va avea sub capota un motor V12 de sase litri care dezvolta 475 Cai Putere (CP) si un cuplu de 600 Newton-metri. Performantele motorului vor fi valorificate de o cutie de viteze automata Touchtronic.

Aston Martin Rapide (sursa - 0-100.ro)
Aston Martin Rapide (sursa - 0-100.ro)

Audi expune in cadrul salonului varianta decapotabila (spyder) a modelului sport R8, disponibila deocamdata cu motorul Audi V10 de 5,2 litri FSI care scoate 525 CP. R8 Spider ajunge la 100 de kilometri pe ora in 4,1 secunde, iar viteza maxima atinge la 300 km/h.

Audi R8 Spyder (sursa - 0-100.ro)
Audi R8 Spyder (sursa - 0-100.ro)

Bentley Mulsanne este noutatea pe care a pregatit-o constructorul auto de lux Bentley. Mulsanne stabileste noi standarde de performanta, lux si confort, devenind varful de gama al Bentley. Masina va incepe sa fie livrata la jumatatea anului viitor si isi va delecta viitorii posesori cu un propulsor V8 de 6,75 litri care dezvolta 511 CP si un cuplu de 1.020 Newton-metri.

Bentley Mulsanne (sursa - 0-100.ro)
Bentley Mulsanne (sursa - 0-100.ro)

BMW prezinta doua modele foarte importante pentru marca: cel mai mic SUV din seria X, in speta X1, precum si Seria 5 GT, despre care BMW spune ca este un „shooting brake”. De fapt, Seria 5 GT are aspectul unei berline, insa portbagajul poate fi deschis, in acelasi timp, atat ca la un sedan, precum si ca la un hatchback, iar pozitia de condus este mai inalta, undeva intre Seria 5 si X3. Motorizarile disponibile vor fi cele cunoscute deja pe BMW. Atat X1 cat si Seria 5 GT vor fi lansate in Romania la sfarsitul lunii octombrie, iar preturile au fost deja anuntate, aici si aici.

BMW X1 (sursa - 0-100.ro)
BMW X1 (sursa - 0-100.ro)

BMW Seria 5 GT (sursa - 0-100.ro)
BMW Seria 5 GT (sursa - 0-100.ro)

Citroen expune la Frankfurt noul C3 si modelul DS3, rival pentru Mini. Ambele masini vor fi lansate in Romania in primele luni ale anului viitor. Noul C3 va prelua motorizarile actualului model, iar DS3 va fi echipat cu acelasi motor pe benzina de 1,6 litri turbo de pe Mini, care in cazul Citroen va dezvolta 150 CP, cu 25 CP mai putini decat pe versiunile CooperS de la Mini.

noul Citroen C3 (sursa - 0-100.ro)
noul Citroen C3 (sursa - 0-100.ro)

Citroen DS3 (sursa - 0-100.ro)
Citroen DS3 (sursa - 0-100.ro)

Ferrari are la stand cel mai nou model, denumit 458 Italia, care va intra in productie in a doua parte a anului viitor. Masina este echipata cu un nou motor V8 pe benzina de 570 CP care poate duce caroseria la o viteza maxima de 325 km/h. Ferrari 458 Italia atinge 100 km/h in doar 3,4 secunde. Noul propulsor pe benzina, care anunta reinoirea motoarelor pentru toate modelele Ferrari, dezvolta un cuplu maxim de 540 Nm la 6.000 de rotatii pe minut, are un consum mediu de 13,1 litri pentru 100 de kilometri parcursi si emite 320 de grame de dioxid de carbon pe kilometru, potrivit constructorului. Motorul este cuplat la o cutie de viteze cu sapte trepte, inspirata de transmisiile de pe masinile Ferrari din Formula 1.

Ferrari 458 Italia (sursa - 0-100.ro)
Ferrari 458 Italia (sursa - 0-100.ro)

Fiat prezinta varianta restilizata a lui Grande Punto (denumita Grande Punto Evo), modelul care a scos Fiat din conul de umbra in care intrase dupa anii 1990. Masina are multe elemente preluate de la fratele mai mare, Bravo, si va fi lansata in Romania in primele luni din 2010. O alta prezenta cuceritoare la standul Fiat este decapotabila Fiat 500, programata si ea pentru lansarea in Romania in lunile urmatoare.

Fiat Grande Punto facelift (sursa - 0-100.ro)
Fiat Grande Punto facelift (sursa - 0-100.ro)

Fisker Automotive are expus modelul Karma, care va deveni primul model hibrid de tip plug-in (reincarcabil la orice priza) produs in serie, la nivel mondial. Productia de serie va incepe anul viitor, iar performantele dinamice si costurile de exploatare reduse sunt doua elemente care pot face din Karma un lider de vanzari pe segmentul de lux. Masina poate „fura” clienti de la Maserati Quatroporte, Porsche Panamera. Masina dezvolta 406 Cai Putere, accelereaza de la 0 la 100 de kilometri pe ora in sase secunde si atinge o viteza maxima de 201 kilometri pe ora.

Fisker Karma (sursa - 0-100.ro)
Fisker Karma (sursa - 0-100.ro)

Ford a venit la Frankfurt cu monovolumele C-Max si Grand C-Max, care vor fi lansate anul viitor. Din punct de vedere tehnologic, Ford a anuntat la Salon introducerea de motoare turbo pe benzina de 1,6 litri (180 CP) pe modelele sale.

Ford C-Max (sursa - 0-100.ro)
Ford C-Max (sursa - 0-100.ro)

Ford Grand C-Max (sursa - 0-100.ro)
Ford Grand C-Max (sursa - 0-100.ro)

Hyundai are o prezenta puternica la Frankfurt, dezvaluind SUV-ul iX35, inlocuitorul lui Tucson, precum si varianta restilizata a SUV-ului Santa Fe.

Hyundai iX35 (sursa - 0-100.ro)
Hyundai iX35 (sursa - 0-100.ro)

Jaguar arata la Frankfurt o noua abordare a segmentului de lux, prin noul XJ, o masina radical schimbata fata de generatia precedenta si care intinereste imaginea marcii. Masina va ajunge pe piata in decursul anului viitor, inclusiv in Romania.

noul Jaguar XJ (sursa - 0-100.ro)
noul Jaguar XJ (sursa - 0-100.ro)

Kia are multe noutati expuse la Frankfurt, de la Cee’d facelift, la noul Sorento si Venga – un mic monovolum de oras.

noul Kia Sorento (sursa - 0-100.ro)
noul Kia Sorento (sursa - 0-100.ro)

Kia Venga (sursa - 0-100.ro)
Kia Venga (sursa - 0-100.ro)

Lamborghini Reventon Roadster este unul dintre cele mai SF masini de la Salon, avand mai degraba aspect de concept, inpirat de la avioanele de vanatoare. Reventon Roadster costa 1,1 milioane de euro, are un motor de 670 Cai Putere, atinge 100 de kilometri pe ora in 3,4 secunde si are o viteza maxima de 320 km/h. Productia masinii este limitata la doar 15 exemplare.

Lamborghini Reventon Roadster (sursa - 0-100.ro)
Lamborghini Reventon Roadster (sursa - 0-100.ro)

Land Rover expune varianta restilizata a SUV-ului Range Rover, disponibila la vanzare de anul viitor.

Land Rover Range Rover (sursa - 0-100.ro)
Land Rover Range Rover (sursa - 0-100.ro)

Maserati are la stand o noutate si buna. Modelul GranCabrio este primul model decapotabil cu patru locuri din istoria Maserati si este practic derivat din coupe-ul GranTurismo. Decapotabila italiana ascunde sub capota un propulsor V8 de 4,7 litri de origine Ferrari, capabil sa dezvolte 440 CP. GranCabrio va ajunge pe piata in primavara anului viitor.

Maserati GranCabrio (sursa - 0-100.ro)
Maserati GranCabrio (sursa - 0-100.ro)

Piesa de rezistenta de la standul Mercedes-Benz este SLS AMG, model echipat cu un motor 6,3 litri AMG amplasat in fata, care dezvolta 571 Cai Putere (CP). Pe langa propulsorul performant, SLS AMG are o distributie a maselor de 47% pe fata si de 53% pe spate, valori care promit un comportament rutier exemplar.

Mercedes-Benz SLS AMG (sursa - 0-100.ro)
Mercedes-Benz SLS AMG (sursa - 0-100.ro)

La standul Opel sta noua generatie a modelului compact Astra, programat sa ajunga si in Romania in primele luni ale anului viitor. Pe langa designul preluat de la Insignia, noul Astra promite si noutati tehnologice, cum ar fi un motor turbo pe benzina de 1,4 litri de 120 CP.

noul Opel Astra (sursa - 0-100.ro)
noul Opel Astra (sursa - 0-100.ro)

Peugeot isi delecteaza fanii prin modelul RCZ, derivat din compacta 308. In afara de partea frontala, RCZ este total alta masina si pastraza destul de fidel liniile trasate de conceptul cu acelasi nume. Pregatit pentru lansare anul viitor, RCZ se vrea un rival direct al lui Audi TT.

Peugeot RCZ (sursa - 0-100.ro)
Peugeot RCZ (sursa - 0-100.ro)

Renault prezinta „arma” pentru Romania: modelul Fluence, care va inlocui din noiembrie Megane sedan. Noul model Renault pare promitator, avand un pret de pornire de sub 13.000 de euro, inclusiv TVA, dotari bogate in standard si spatiu generos pentru pasageri.

Renault Fluence (sursa - 0-100.ro)
Renault Fluence (sursa - 0-100.ro)

Rolls-Royce nu reuseste sa sperie vizitatorii cu Ghost, cea mai noua si mai mica „fantoma” a marcii. Ba dimpotriva, noul model starneste mult interes printre pasionati, motivele fiind intemeiate. Motorul de pe RollsRoyce Ghost, Euro 5, este de 6,6 litri, cu injectie directa, si are 12 cilindri amplasati in V si 48 de supape. Puterea maxima dezvoltata de motor este de 570 Cai Putere (CP) atinsa la 5.250 de rotatii pe minut (rpm), iar intreg cuplul maxim de 780 Newton-metri este disponibil la 1.500 rpm.Toate aceste caracteristici fac ca masina, cu o greutate de 2,43 tone, sa atinga 100 de kilometri pe ora cu start de pe loc in 4,9 secunde. Oricum, distractia s-ar termina relativ repede pentru ca viteza este limitata electronic la 250 de kilometri pe ora.

Rolls-Royce Ghost (sursa - 0-100.ro)
Rolls-Royce Ghost (sursa - 0-100.ro)

Saab expune modelul simbol al renasterii, noua generatie a limuzinei 9-5. Generatia actuala a supravietuit pe piata timp de zece ani fara sa sufere modificari majore in tot acest timp.

noul Saab 9-5 (sursa - 0-100.ro)
noul Saab 9-5 (sursa - 0-100.ro)

Volvo prezinta la Frankfurt variantele restilizate ale decapotabilei C70 si ale compactei C30, care nu anunta noutati relevante la nivel tehnic, dar care vin cu un aer proaspat, de care Volvo are nevoie.

Volvo C70 facelift (sursa - 0-100.ro)
Volvo C70 facelift (sursa - 0-100.ro)
Volvo C30 facelift
Volvo C30 facelift

1
Lasa un comentariu

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
0 Comment authors
Salonul Auto de Frankfurt s-a incheiat, fara urma de criza sau ingrijorare | 0-100.ro Recent comment authors
  Subscribe  
noi vechi
Notifica-ma despre