Bugatti 16 C Galibier Concept prefigureaza o limuzina coupe cu patru usi si patru locuri, de care Porsche Panamera si Aston Martin Rapide au motive serioase sa se teama. Practic, limuzina Bugatti va fi un Veyron cu patru usi, adica cel mai performant automobil de serie din clasa lui.
Forma si tehnica. Acestea sunt valorile pe care Ettore Bugatti si fiul sau Jean le-au avut permanent in minte pentru a dezvolta motoare din ce in ce mai puternice, caroserii cu design deosebit pentru fiecare nou model si o calitate, manevrabilitate, viteza si eleganta fara egal, cam asa suna o parte din povestea de prezentare a conceptului Galibier.
Daca alt constructor ar fi spus asta, as fi spus ca textul este publicitar. Cand vorbesti de Bugatti insa…
Galibier are (si va avea si in varianta de serie) caroseria fabricata manual din fibra de carbon – material foarte rezistent si foarte usor. Aripile si usile masinii sunt fabricate din aluminiu, potrivit constructorului.
Partea mai interesanta vine insa de sub capota, unde „zace” o bestie de motor de opt litri cu 16 cilindri, supraalimentat cu doua turbine. Desi consumul de carburant nu a fost anuntat, Bugatti spune ca propulsorul este flex-fuel, adica poate fi alimentat cu benzina ori etanol.
Si fiindca Bugatti inseamna lux, Galibier dispune de un ceas produs de compania elvetiana Parmigiani. In plus, ceasul poate fi purtat la mana deoarece are o curea speciala din piele, gandita special in acest scop.
La fel cum Bugatti Veyron este o interpetare moderna a modelului Type 35, Galibier renaste in amintirea Type 57.