Mazda CX-7, singurul SUV de la Mazda, va fi restilizat in toamna si va fi prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt, urmand ca in tarile europene sa fie disponibil din octombrie, iar in Romania va veni un pic mai tarziu. Marea noutate pe care o aduce Mazda CX-7 facelift este o tehnologie preluata de la camioane.
Este vorba de sistemul Single Catalytic Reduction (SCR), care consta in purificarea gazelor evacuate prin pulverizarea de AdBlue direct in fluxul de gaze din fata catalizatorului.
AdBlue este o substanta apoasa bazata pe uree, care este inmagazinata intr-un rezervor aflat sub portbagaj.
Injectarea de AdBlue in fata catalizatorului determina o reactie chimica prin care AdBlue transforma aproximativ 40% din noxe in azot (gaz inofensiv).
Sistemul SCR nu afecteaza portbagajul, iar modelul dispune de aceeasi capacitate de incarcare ca si versiunea pe benzina: 455 de litri.
Practic, lansarea versiunii restilizate a SUV-ului CX-7 coincide cu introducerea in premiera a tehnologiei SCR la Mazda.
Potrivit constructorului, consumul de AdBlue este redus si un rezervor este suficient pentru parcurgerea a 20.000 de km in conditii normale de condus. Astfel, reumplerea rezevorului este necesara doar la reviziile programate.
Motorul diesel pe care Mazda a pus sistemul SCR este acelasi propulsor de 2,2 litri diesel care se gaseste si pe Mazda6, in diferite variante de putere. Pe CX-7 facelift motorul va avea 173 Cai Putere (CP).
Practic, viitorii posesori de CX-7 facelift nu trebuie sa-si faca griji ca vor trebui sa alimenteze si cu AdBlue pe langa motorina, daca intervalele de realimentare comunicate de Mazda sunt realiste. In plus, aceasta substanta este relativ ieftina (1-1,5 lei pe litru).
Pe langa tehnologia SCR, Mazda va prezenta la Frankfurt mai multe tehnologii care reduc impactul asupra mediului, cum ar fi trenul de rulare bazat pe motorul rotativ cu hidrogen si sistemul i-STOP. Acesta opreste automat motorul la semafor si il porneste, tot automat, cand soferul intentioneaza sa puna masina in miscare.