Acasa Ford Ford vrea sa fabrice masini din lemn lichid

Ford vrea sa fabrice masini din lemn lichid

de Adrian Niculescu

Ford Mondeo (sursa - Ford)

Ford cerceteaza un compus din lemn si plastic, denumit lemn lichid, pe care intentioneaza sa-l foloseasca la fabricarea masinilor, cu scopul de a reduce impactul nociv asupra mediului inconjurator, a anuntat importatorul Ford in Romania, compania Romcar.

„Ca parte a angajamentului de a utiliza materiale reciclabile in productia componentelor auto, Centrul de Cercetare al Ford Europa din Aachen, Germania, investigheaza un compus lemn-plastic nou, inovativ, asa numitul lemn lichid. Noul material este evaluat in cadrul unui proiect cu durata de trei ani, care a debutat in luna mai 2009. Proiectul a fost fondat in cadrul programului tehnologic de inovare, desfasurat in regiunea Germaniei North Rhine-Westphalia”, se arata intr-un comunicat al Romcar.

Procesarea lemnului lichid este derivata din procedura de productie a cauciucului. Compusul din lemn si plastic previne absorbtia de apa si, in concluzie, creste durabilitatea materialului. Faptul ca in acest proces poate fi utilizat lemnul netratat sau chiar resturi de lemn, transforma aplicatia intr-una benefica mediului, spune Ford.

Aplicatii multiple, emisii reduse

Un alt avantaj consta in faptul ca noua tehnologie de procesare imbunatateste fixarea fibrelor de lemn si izoleaza mirosurile neplacute. Asadar, materialul poate fi folosit si la interiorul vehiculelor. O alta suprafata unde lemnul lichid ar putea fi utilizat o reprezinta compartimentul motorului, la componente precum suportul bateriei.

Analizele anterioare au demonstrat ca lemnul lichid este reciclat eficient, deoarece materialul poate fi reprocesat de pana la cinci ori. Asadar, balanta totala a emisiilor de dioxid de carbon este aproape nula, potrivit companiei.

Istoric

Pana la acest moment, lemnul lichid a fost utilizat la terase de inalta calitate ale locuintelor si in constructia panourilor care nu necesita mulaj. Acest fapt este foarte important deoarece vascozitatea materialului nu permite utilizarea mulajelor. Cu o mare proportie de lemn in componenta (intre 60% si 80%), vascozitatea determina nepotrivirea dintre procesul de fabricatie si injectia dupa mulaj -singurul proces economic pentru productia in masa a componentelor din plastic. Aceasta este una dintre problemele cele mai importante cu care se confrunta evolutia proiectului, potrivit Ford.

Utilizarea resurselor reciclabile face parte din stategia Ford de a spori continuu proportia materialelor neprelucrate in dezvoltarea noilor modele, avand ca scop reducerea impactului asupra mediului. La momentul de fata, aproximativ 290 componente sunt derivate ale unor resurse reciclabile, precum bumbac, lemn, in, canepa, fibra de iuta si cauciuc natural.

Un proiect complex

Printre partenerii acestui proiect se numara Universitatea din Paderborn, producatori de materiale si utilaje si organizatii apartinand industriei de ambalaje. Statul german North Rhine-Westphalia implica fonduri de aproximativ 400.000 euro pentru dezvoltarea acestui proces de cercetare, o parte semnificativa a bugetului total implicat, de peste un milion de euro.

Lasa un comentariu