Cunoscutul program „Rabla” (care presupune renuntarea la o masina veche si primirea unei sume in contul acesteia pentru achizitionarea unui autovehicul nou) lansat de guvern ajunge la etapa a doua. Prima mare schimbare o reprezinta inlaturarea limitarii la o singura masina. Astfel romanii vor putea sa isi duca la casat masinile vechi si poluante, ei avand posibilitatea sa cumpere atatea masini noi cate doresc in acel an. Cea de-a doua mare schimbare este reprezentata de faptul ca de acum inainte si autoutilitarele au fost introduse in program, aceleasi reguli si restrictii aplicandu-se si lor.
Autoritatile vor sa faca uitat bilantul nu tocmai pozitiv avut de program in prima parte a anului cand peste jumatate din locurile alocate acestuia au ramas nefolosite.
Numarul romanilor care si-au cumparat autoturisme in prima faza a programului a fost de 11500. Cauzele ar fi multiple, fiind vorba pe de o parte de o proasta repartizare a unor marci in program iar pe de alta parte de criza financiara si dificultatea din ce in ce mai mare a obtinerii unui credit.
Aceasta a doua etapa fiind pusa „pe roate”, urmeaza si o a treia, al carei tel va fi sa permita firmelor de leasing sa finanteze autovehicule prin program. Acest lucru este evident extrem de benefic la prima vedere si ar trebui sa stimuleze mult mai mult consumul, problema fiind reprezentata de consiliul concurentei pe care ministerul mediului incearca sa il convinga de utilitatea unui asemenea demers.
Cifrele totusi vorbesc de la sine si oricat ar vrea unii sa nominalizeze „Rabla” ca fiind un esec, 20% din masinile vandute in Romania in ultimele trei luni au fost achizitionate prin acest program, potrivit Evenimentului Zilei.