Acasa Piata Auto Programul „Rabla” la nivel European

Programul „Rabla” la nivel European

de Adrian Niculescu
scrappageincentives
scrappageincentives

Cum a reusit Skoda Octavia sa fie una dintre cele mai bine vandute masini in Germania, depasind marci traditionale mult mai bine cunoscute precum BMW sau Mercedes? Raspunsul la aceasta intrebare il reprezinta bonusurile date cumparatorilor de masini noi care sunt dispusi sa isi trimita in momentul achizitionarii modelul mai vechi si mai poluant la casat.

Cele mai favorizate de programele tip „Rabla” sunt masinile nu prea scumpe desigur, din a caror valoare bonus-ul acordat de catre stat si/sau producatorul auto acopera o parte semnificativa.

Daca vrem sa luam o piata auto care sa ne arate cat de mult s-au schimbat lucrurile in acest sector din anul 2008 atunci trebuie sa privim spre Rusia. Cu mai putin de 12 luni in urma se zvonea ca acesta tara va reusi sa depaseasca Germania ca numar de masini noi vandute, devenind cea mai importanta piata regionala. Dar pretul petrolului a crescut si dupa aceea s-a prabusit, economia ruseasca urmand-ul. Numai luna trecuta vanzarile au scazut in Rusia cu peste 60%, in Germania din contra, inregistrand o crestere de peste 40% in cursul ultimelor doua luni.

Chiar si aceste vesti bune venind din partea celei mai mari piete de desfacere la nivel european nu au fost suficiente pentru a masca tendinta generala de scadere, indicii aratand -12.3% pe cuprinsul intregului teritoriu european in luna aprilie 2009.

Audi este in fata

Cea mai bine cotata marca momentan este Audi, ea reusind datorita politicii sale de a lua parte la initiativa de casare a masinilor vechi a statului sa depaseasca Toyota ca vanzari luna trecuta (trecand pe langa BMW si Mercedes-Benz in acelasi timp). Care este secretul lor? Masini noi si o perceptie a oamenilor ca platesc exact ceea ce primesc.

Si castigatorul este…

Deci ce concluzii putem trage si care va fi producatorul auto care va iesi invingator in Europa? Datele sugereaza ca acei clienti cu un buget redus privesc spre marci care alta data nu le erau familiare iar cei care dispun de bani cumpara in continuare ceea ce au cumparat dintotdeauna.

Vesti foarte bune dupa cum putem observa pentru Volkswagen, detinatori ai Skoda printre altele, care spera sa acapareze chiar mai mult decat cele 21.3 procente din piata europeana (nivelul lunii aprilie 2009), potrivir carmagazine.

Lasa un comentariu

avatar
  Subscribe  
Notifica-ma despre