Un exemplar Porsche 918 Spyder a fost achizitionat de omul de afaceri Ion Tiriac, iar masina i-a fost predata personal joi, 27 august, de catre Michael Drolshagen, executiv Porsche responsabil de post vanzare. Drolshagen a fost, in trecut, chiar directorul de productie al modelului Porsche 918 Spyder. Acest model, dupa cum ii spune si numele, este produs intr-o serie limitata la 918 exemplare, iar masina lui Ion Tiriac este cel cu numarul 378 si poate fi admirat in Tiriac Collection.
„Vestea proasta este pretul. Costa o caruta de bani. (…) Vestea buna este ca, doar dupa cativa ani, pretul se dubleaza!”, a declarat Ion Tiriac, langa noua lui masina, un Porsche 918 Spyder de culoare Liquid Silver – culoarea oficiala de lansare. Masina poarta semnatura lui Wolfgang Porsche, facand-o cu atat mai speciala.
Tiriac a povestit cum Wolfgang Porsche insusi i-a spus ca i-a rezervat masinile 918 Spyder cu numerele de productie 9, 22 si 15 – de la data de nastere a lui Tiriac (9 mai) si de la datele de nastere ale fiilor.
Ion Tiriac a marturisit ca masina nu l-a interesat la inceput si de aceea a refuzat propunerea lui Wolfgang Porsche, ajungand, iata, dupa cativa ani, proprietarul exemplarului cu numarul 378.
„I-am spus lui Wolfgang Porsche ca bunicul sau, Ferdinand Porsche, i-ar fi concediat pe toti daca ar fi facut o masina care sa aiba nevoie de trei motoare, cum are 918 Spyder. Toata viata mea am avut 911, 356, 959 si alte modele Porsche cu un singur motor. De ce sa-mi cumpar una cu trei motoare?”, a spus Tiriac, relatand din conversatia pe care a avut-o cu Wolfgang Porsche.
Dupa refuzul initial, in cele din urma Tiriac a acceptat sa cumpere o masina Porsche 918 Spyder.
„Pretul masinii include si cheia? (…) Dar a doua cheie?”, l-a intrebat Ion Tiriac, zambind, pe Michael Drolshagen.
Acesta i-a confirmat ca „Da”, iar cateva minute mai tarziu a explicat ca masina este gandita sa poata fi condusa foarte usor.
„Puteti sa-i dati cheia si sotiei, sa o conduca si ea. E o masina care se conduce foarte usor, in ciuda performantelor”, a spus Michael Drolshagen.
„Avem o problema! Sunt mormon si… prin urmare trebuie sa-mi mai dati cateva masini”, a glumit Ion Tiriac.
Porsche 918 Spyder dispune de un motor V8 pe benzina de 608 de Cai Putere (CP), ajutat de doua motoare electrice de 286 CP, unul pentru rotile din fata si unul pentru cele din spate. Puterea maxima dezvoltata de masina este de 887 CP. Cifrele sunt in continuare impresionante: cuplu maxim cuprins intre 917 si 1.280 Nm (in functie de treapta de viteza) si o turatie maxima de 9.150 rpm pentru motor.
Viteza maxima constructiva este de 354 km/h si de 150 km/h in mod pur electric. Porsche 918 Spyder atinge 100 km/h in 2,8 secunde, 200 km/h in 7,7 secunde si 300 km/h in 22 secunde.
Masina are un consum mixt de pana la 3,3 litri de benzina/100 km parcursi si emisii de CO2 de maximum 79 grame/km. Consumul de energie in kWh pentru 100 km parcursi este 12,5-13 kWh. Autonomia in mod pur electric este cuprinsa intre 16 si 31 km.
Modelul are o greutate de 1.634 kg, rezervor de 70 de litri si portbagaj de 110 litri. Porsche ofera 4 ani garantie pentru masina si 7 ani pentru baterie.
Ultimul Porsche 918 Spyder fabricat vreodata a parasit uzina in 19 iunie 2015.