Renault Talisman este o masina de facut bani, nu imagine, a spus Jerome Stoll, directorul de marketing al Grupului Renault, intr-o discutie restransa cu jurnalisti din Romania, cu ocazia prezentarii noului model Renault. Tinta de vanzari anuala este mai mare de 40.000 unitati.
„Daca esti serios, in industria auto, nu poti sa lucrezi doar pentru imagine deoarece foarte repede esti mort. Trebuie sa lucrezi pentru profit. Daca acest automobil creat pentru profit poate sa aduca un plus de imagine companiei, atunci este foarte bine”, a spus Stoll.
Atat Jerome Stoll, cat si CEO-ul Renault, Carlos Ghosn, au refuzat sa avanseze tinte de vanzari pentru Renault Talisman. Cu toate acestea, cand Stoll a fost intrebat daca este adevarata cifra de productie de 40.000 masini Renault Talisman pe an, care a fost vehiculata in presa internationala, oficialul Renault a raspuns: „Nu avansam cifre privind vanzarile sau productia, dar sunt peste acel nivel”.
Nu e de mirare ca Renault isi doreste foarte mult sa faca volume si profit in segmentul D, dupa mai bine de zece ani de cand modelul sau din aceasta clasa facea vanzari semnificative, adica Laguna, in 2002, cu 247.000 unitati (maxim istoric). Renault a vandut 16.000 de unitati Laguna in 2014, de trei ori mai putin decat in 2011. In ceea ce priveste Latitude, situatia este cu atat mai precara: 508 unitati in 2014, fata de un maxim de 10.718 unitati in 2011 (imediat dupa lansarea din 2010, deci 2011 a fost primul an complet de vanzari).
„Ce consider foarte important pentru acest produs (Renault Talisman – n.r.) este ca nu l-am fi lansat daca nu am fi putut sa atingem obiectivele de cost. Si acest lucru a fost posibil prin imprumutul de tehnologie si componente, platforma insasi, CMF C/D, care este utilizata si pentru Espace si care va fi folosita si pentru alte produse. (…) Totul este impartit cu Nissan, din punctul de vedere al platformei. Asta inseamna sa fii competitiv pe piata. Dar nu este suficient. Suntem de fapt competitivi pentru ca ne reinoim gama si trecem la o noua etapa de design, cu Laurens van den Acker, si ca valoarea masinilor noastre creste. Deci suntem mai competitivi din punctul de vedere al costului si al pietei, pentru ca valoarea masinilor e mult mai buna”, a declarat Jerome Stoll.
Intrebat daca Renault Talisman va aduce marje mai mari de profit pentru fabricant, executivul Renault a raspuns: „Categoric da!”.
Comercializarea noului Renault va demara in toamna anului 2015, dar nu se va intampla dintr-o data pe toate pietele, ci treptat. Tot in toamna lui 2015, la Salonul Auto de la Frankfurt, va fi prezentata si versiunea de caroserie break a lui Talisman.
Renault Talisman va fi disponibil cu cinci motorizari, dintre care trei turbo diesel – dCi 110, dCi 130 si dCi 160 – si doua turbo pe benzina – Energy TCe 150 si Energy TCe 200.
Tehnologia 4Control, consacrata pe Laguna, este disponibila pe anumite motorizari si echipari. Sistemul 4Control asigura un unghi mic de virare si rotilor din spate, ajutand astfel masina sa fie mai agila.
Cutiile de viteze pot fi manuale cu sase trepte sau EDC (automatizate, cu dublu ambreiaj), noutatea fiind ca acum EDC este disponibil cu sapte trepte de viteza (fata de sase pana in prezent).
Talisman devine varful de gama al Renault si are o lungime 4,85 metri si o latime de 1,87 metri, iar ampatamentul masoara 2,81 metri. Portbagajul are o capacitate de 608 litri.
Printre tehnologiile care merita atentie, dincolo de 4Control, se numara sistemul de infotainment R-Link 2, cu ecran tactil de 8,7 inch, si Multi-Sense, prin intermediul careia soferul poate alege dintre mai multe moduri de condus (Comfort, Sport, Eco, Neutral), existand si un mod Perso, care permite soferului sa-si configureze setarile cum doreste.