Mazda2 (sau Demio, pe anumite piete), model ajuns la a treia generatie, porneste de 10.990 euro cu TVA pe piata din Romania, a anuntat reprezentantul local al marcii. Masina va fi disponibila in showroom-urile din tara incepand cu prima parte a anului 2015 si vine cu motoare pe benzina si diesel de 1,5 litri, cu puteri cuprinse intre 75 Cai Putere (CP) si 115 CP. Mazda2 concureaza pe piata cu modele precum Ford Fiesta, Opel Corsa, Renault Clio, Volkswagen Polo si Skoda Fabia.
In segmentul B in care intra Mazda2 concurenta este acerba, fiecare constructor avand un model de clasa mica. Aceasta categorie de masini reprezinta circa 22% din totalul automobilelor comercializate anual in Europa si circa 25% din piata auto romaneasca.
Design-ul noii Mazda2 este inspirat de limbajul Kodo. Cel mai mic model Mazda este, totodata, primul care introduce farurile cu sistem de iluminare cu patru lampi LED.
Pentru noua Mazda2 sunt disponibile zece culori, dintre care doua complet noi (Albastru Dynamic si Roze Smoky), si trei variante de jante: din aliaj de 15 si 16 inch si din otel de 15 inch.
Versiunile superioare de echipare beneficiaza de sistem multimedia MZD Connect, cu ecran tactil de 7 inch si navigatie. Exista si un buton rotativ pentru controlul functiilor, amplasat intre cele doua scaune din fata.
La capitolul siguranta activa, Mazda2 include o suita de sisteme din cadrul tehnologiilor i-ACTIVSENSE. Mazda2 este primul model din Europa al companiei echipat cu sistemul Blind Spot Monitoring (BSM) care monitorizeaza spatele si lateralele masinii pana la 45 m, respectiv 7 m. Totodata, sistemul poate fi folosit si la deplasarea cu spatele.
In functie de nivelul de echipare, Mazda2 poate fi dotata cu Asistentul inteligent la franarea in oras (SCBS) care monitorizeaza distanta fata de autovehiculul din fata si poate frana automat daca soferul nu actioneaza in cazul unei apropieri excesive de acesta, cu sistemul de avertizare la depasirea benzii de rulare (LDWS), care atentioneaza soferul la depasirea liniei de demarcatie dintre benzile de mers fara semnalizarea actiunii, si sistemul de control automat faza lunga (HBC) care schimba automat intre faza scurta si faza lunga.
De asemenea, Mazda2 este echipata standard cu sistemele ABS, DSC (controlul stabilitatii) si TCS (controlul tractiunii).
Noua Mazda2** |
||||||||||
Motor |
SKYACTIV-G 1.5 (75 CP) |
SKYACTIV-G 1.5 (90 CP) |
SKYACTIV-G 1.5 (115 CP cu i-ELOOP) |
SKYACTIV-D 1.5 |
||||||
Cilindree |
cm3 |
1496 |
1496 |
1496 |
1499 |
|||||
Putere maxima |
kW(CP)/rpm |
55(75)/6.000 |
66(90)/6.000 |
85(115)/6.000 |
77(105)/4.000 |
|||||
Cuplu maxim |
Nm/rpm |
135/3.800 |
148/4.000 |
148/4.000 |
220/1.400-3.200 |
|||||
Raport de compresie |
12.0:1 |
14.0:1 |
14.0:1 |
14.8:1 |
||||||
Volum rezervor |
l |
44 |
44 |
44 |
44 |
|||||
Norme de emisii |
Euro 6 |
Euro 6 |
Euro 6 |
Euro 6 |
Performante si mase |
SKYACTIV-G 1.5 (75 CP) |
SKYACTIV-G |
SKYACTIV-G 1.5 (115 CP cu i-ELOOP) |
SKYACTIV-D 1.5 |
||
Transmisie |
5MT |
5MT |
6AT |
6MT |
6MT |
|
Performante |
||||||
Viteza maxima |
km/h |
171 |
183 |
177 |
200 |
178 |
Acceleratie 0-100 km/h*** |
s |
12,1 |
9,4 |
12,0 |
8,7 |
10,1 |
Consum |
||||||
Consum de combustibil (combinat) |
l/100km |
4,7 |
4,5 |
4,8 |
4,9 |
3,4 |
Emisii CO2 (combinat) |
g/km |
110 |
105 |
112 |
115 |
89 |
Mase |
||||||
Masa fara sarcina |
kg |
970 |
975 |
1.000 |
980 |
1.040 |
Masa cu sofer |
kg |
1.045 |
1.050 |
1.075 |
1.055 |
1.115 |
Masa maxima admisa |
kg |
1.500 |
1.505 |
1.535 |
1.510 |
1.575 |
Dimensiuni | ||
Lungime |
mm |
4.060 |
Latime |
mm |
1.695 |
Latime (inclusiv oglinzi exterioare) |
mm |
1.983 |
inaltime (fara antena) |
mm |
1.495 |
Ampatament |
mm |
2.570 |
Volum portbagaj**** |
l |
280 |
Volum portbagaj cu bancheta spate rabatata**** |
l |
950 |
* Ciclu combinat, calcule Mazda
** Cifre preliminare
*** Sub conditii de test Mazda
**** Include spatiul de sub mocheta portbagajului