Acasa Eco Transylvania Classic Christmas Tour 2024. Fără zăpadă, dar cu mașini electrice

Transylvania Classic Christmas Tour 2024. Fără zăpadă, dar cu mașini electrice

de Adrian Mitrea

Transylvania Classic Christmas Tour 2024 (6-7 Decembrie) a fost un bun prilej de a ieși din casă și de a testa Peugeot e-3008, SUV compact 100% electric. De zăpadă n-am avut parte, pe ruta București – Brașov – Sibiu – București, dar măcar am văzut târgurile de Crăciun din cele două orașe din Transilvania. Și am obținut un modest loc 28 din 36 mașini participante la raliul de regularitate Transylvania Classic Christmas Tour.

Pe parcursul celor trei zile am filmat toate momentele relevante și am realizat clipul asociat acestui articol.

Câteva elemente care m-au interesat în mod special sunt descrise și explicate mai jos.

Cât consumă Peugeot e-3008 iarna (la deal)

Modelul testat este o echipare GT, cu baterie de 73 kWh, roți motrice față, 157 kW (210 CP) și 250 Nm cuplu maxim.

Pe ruta București – Brașov, pe DN 1, mașina a consumat 24,3 kWh/100 km. Altfel spus, am plecat cu baterie 100% din București și am ajuns cu 27% în Brașov.

Am folosit 73% din baterie pentru a parcurge 189 km. Din perspectiva costului, având în vedere prețul energiei de 2,39 Lei pentru 1 kWh la Eldrive România, fiecare 100 km parcurși cu Peugeot e-3008 în acest stil ar costa 58 Lei.

Pe durata concursului am resetat calculatorul de bord al mașinii de mai multe ori, astfel că nu am monitorizat aceste date. Însă am analizat drumul de revenire acasă.

Cât consumă Peugeot e-3008 iarna (la vale)

Pe ruta Sibiu – București, pe Valea Oltului, mașina a consumat 17,9 kWh/100 km. Total 311 km.

Am plecat cu 95% baterie din Sibiu, am ajuns cu 55% în Pitești și am alimentat la HUB-ul Eldrive SUPERNOVA până la 71%, în 30 de minute. În București mai aveam 33% baterie.

Astfel, au mai reieșit niște date interesante care s-au tot confirmat pe parcursul celor trei zile de drumuri + încărcări: lui Peugeot e-3008 nu-i prea place frigul. Adică puterea de încărcare e destul de redusă când bateria nu e suficient de caldă.

La Pitești am alimentat 15,51 kWh (37 Lei) în 30 de minute. De la 55% la 71%, cum spuneam. Încărcarea a doar 16% din baterie în 30 de minute este un rezultat mai slab decât mă așteptam. Totuși, mașina compensează prin faptul că autonomia e destul de mare și, practic, elimină nevoia de alimentare pe traseu. Asta dacă lungimea acestuia este de 300 km (iarnă, la deal) și până la 500 km (vară, teren plat).

Având în vedere consumul mediu la sosire, autonomia maximă a mașinii ajunge spre 407 km în aceste condiții: iarnă, ușor la vale, dar și cu 100+ km de autostradă. Iar la nivel de cost, 100 km pot fi parcurși cu 42,7 Lei.

Desigur, încărcarea acasă, de la un furnizor ieftin sau din panouri fotovoltaice, va fi întotdeauna mai avantajoasă.

9 mașini electrice, alimentate fără probleme la Eldrive România

Toate cele 9 mașini electrice ale echipajului DEKRA România au fost alimentate fără probleme la Eldrive România. Am stat startul oficial la HUB-ul de încărcare uriaș din parcarea magazinului Unirea Shopping Center din București. Aici am colantat toate mașinile, timp în care ele s-au încărcat până la 100%.

În acest HUB Eldrive sunt disponibile 20 de puncte de încărcare.

Pentru încărcare în București n-aveam emoții. Dar în Brașov și Sibiu infrastructura nu e la fel de bine dezvoltată, încă. Pe de altă parte, orașele sunt mai mici, iar parcul de mașini electrice e și el mai redus.

În definitiv, chiar dacă am alimentat toate cele 9 mașini electrice DEKRA doar la stațiile Eldrive din Brașov și Sibiu, nu ne-am călcat prea tare pe bătături. Ne-am suprapus minimal la încărcare și ne-am așteptat unii pe alții doar 5-10 minute.

Pe toată durata celor trei zile petrecute împreună la Transylvania Classic Christmas Tour 2024, nimeni n-a raportat defecțiuni sau alte tipuri de probleme la stațiile din rețeaua Eldrive România. Se pare că acel up-time de 98% al rețelei, pe care îl menționează oficialii Eldrive, e cât se poate de real.

DEKRA crede în mașini electrice

Vânzări în scădere pe ici și pe colo, prețuri încă mari pentru a fi cumpărate de toată lumea… cam acestea sunt sunt problemele mașinile electrice.

Dar sunt multe companii care cred în viitorul automobilului electric. Pentru transparență sporită există inclusiv teste pentru baterii, certificate, cum este și soluția lansată de DEKRA în 2022 și îmbunătățită în timp.

Printre serviciile companiei figurează inspecția și certificarea calității mașinilor rulate din România (indiferent de motorizare). Suita întreagă de servicii auto și pentru industrie se găsește la ei pe site.

AVM – Asociația pentru Viitorul Mobilității, e tot mai activă

Evenimente precum Transilvania Classic Christmas Tour 2024 n-ar fi posibile fără oameni, companii și asociații.

AVM e tot mai puternică, tot mai dezvoltată, iar efortul lui Cristian Macedonschi e lăudabil. Tot ce fac ei se găsește aici.



Ford Puma Gen-E, primul automobil electric fabricat în România

POWER CUBE 150 – „cubul cu energie” – a fost lansat la București


Lasa un comentariu