Dacia Bigster (concept) a fost prezentat oficial la București, jurnaliștilor și dealerilor. Va intra în producția de serie spre final de 2024, iar livrările către clienți vor demara în 2025. Acest SUV prefigurat de Bigster va fi unul din gama compactă, mai mare decât Duster. Aproximativ 90% din ce se vede va fi preluat și pe modelul de serie. Va avea 5 sau 7 locuri, fără motorizări diesel. Doar benzină și hibrid.
Mașina de serie va avea elemente din plastic reciclat și absolut nimic cromat. Niciun element. Așadar, Dacia mizează pe un design robust, fără zorzoane, pentru modelul de serie care va deriva din Bigster. Sunt șanse mari ca numele mașinii de serie să fie altul.
A trecut mai bine de un an de când Grupul Renault a prezentat online Bigster (premieră în 14 Ianuarie 2021), iar până la versiunea de serie mai e un pic de așteptat. Mașina prezentată jurnaliștilor și dealerilor, rând pe rând, este un concept.
Mai concret, e vorba despre o machetă la scară reală a mașinii. Dar ea nu are interiorul finalizat, n-are motor, transmisie și suspensii. Are o masă de circa două tone și este deplasată cu ajutorul unui motor electric de putere mică, acționat prin intermediul unei telecomenzi. Nimic neobișnuit până aici, așa procedează producătorii auto cu aceste concepte.
Dacia Bigster, mai mare decât Duster
Așadar, până la mașina de serie va mai trece ceva timp. Dar mesajul pe care Dacia îl transmite este că designul exterior al mașinii și proporțiile sunt finalizate.
Modelul de serie care va naște din Bigster va fi mai mare decât Duster și va avea motorizări mai performante, prețul fiind și el mai ridicat. Orice așa-zisă informație legată de preț cu 2-3 ani înainte de lansarea mașinii este pură speculație. Este de așteptat ca modelul SUV flagship al Dacia să aibă un preț de pornire cu 1-2.000 Euro mai mare decât un Duster echivalent.
Potrivit Dacia, modelul bazat pe Bigster va veni pe piață la fix, cât încă SUV-urile își trăiesc gloria în industria auto.
Este de așteptat, spun ei, ca piața SUV-urilor să fie mult mai puțin interesantă pentru clienți din 2030 încolo, din cauza greutății lor și a eficienței reduse / consum mare.
8 comentarii
Ar fi interesanta pentru Bigster o varianta PHEV, daca Dacia tot este in alianta cu Mitsubishi prin intermediul Renault si electrificarea bate oricum la usa. Chiar si motorizarea veche, cea prezenta pe Outlander PHEV inca din 2014, ar face sens. Noua motorizare de pe Outlander PHEV 2022, facut in colaborare cu Nissan, ar fi si mai buna, dar putin probabila pentru Dacia, inca nu a ajuns nici macar la Renault. Ne-am multumi si cu cea veche pentru Bigster, prezenta acum inclusiv pe Eclipse Cross PHEV.
Dat fiind momentul (anul) apariției sale, mai mult ca sigur va avea inclusiv motorizare hibridă. Poate chiar ceva mai modern decât ce știm noi acum că există.
Se stie, 2 stele euroncap , tabla de conserva si pret de Tucson.
Pai daca tu iti iei masina sa te infigi in pom cu ea atunci conteaza pe stelele alea. Daca totusi te infigi in pom cu masina atunci chiar nu conteaza cate stele are masina ci doar cate zile mai ai tu de trait. Ca de murit mori la fel si intr-o masina cu 2 stele si intr-una cu 7 stele. Poate doar descarcerarea sa fie mai interesata de stele (cu cat mai putine cu atat mai usor de taiat). Multa bafta.
Vedeti ca s-a umplut cu tapiterie… Mai are un pic si ajunge la volan…..
Este o machetă. Cum ai fi vrut să arate?
Arata ca un vehicul pentru utilizari militare in teatrele de operatii . Interiorul pare a fi conefctionat din materiale foarte ieftine.
Am specificat în articol că este o… MACHETĂ!