Acasa Dacia Test Drive Dacia Sandero (2020)

Test Drive Dacia Sandero (2020)

de Adrian Mitrea

Dacia Sandero a ajuns la a treia generație, ocazie cu care primește cea mai mare transformare de la momentul lansării primei generații. Este disponibil doar cu motoare pe benzină (și GPL), deci fără diesel, iar transmisiile pot fi manuale cu 5 sau 6 trepte, precum și CVT (cu variație continuă, „automată”). Cu ocazia acestui Test Drive, Dacia Sandero dezvăluie un interior demn de o mașină occidentală, însă tăierile de costuri au dat naștere unor soluții constructive ciudate pe alocuri, precum evacuarea eșapamentului prin lateral-stânga-spate.


Detalii

Marcă: Dacia

Model: Dacia Sandero / Dacia Sandero TCe 90

Producție: 2020

Caroserie: hatchback clasă B, 5 locuri

Preț (fără TVA): 11.630 Euro

Preț (cu TVA): 13.840 Euro


Motor: 1,0 litri (999 cc), pe benzină, turbo, cu 3 cilindri în linie (l3), 12 supape, montat transversal, injecție indirectă multipunct, intercooler. Puterea maximă este 67 kW / 90 CP între 4.600 – 5.000 rpm și cuplul maxim este 160 Nm disponibil între 2.100 – 3.750 rpm.

Emisii: Euro 6, 119 g CO2/km

Consum mediu omologat (WLTP): 5,3 l/100 km

Acelerație 0-100 km/h: 11,7 secunde

Viteză maximă: 178 km/h


Transmisie: manuală cu 6 trepte + marșarier, roți motrice față (FWD)

Anvelope: 195/55 R16 H

Rezervor (litri): 50

Dimensiuni (mm): L 4.088 / w 1.848 / h 1.499

Portbagaj (litri): 328 / 1.108

Ampatament (mm): 2.604

Masă (DIN/EU): 1.052 kg / 1.127 kg

Cd: –

Punte față: Brațe independente, tip McPherson, arcuri elicoidale, bară stabilizatoare, frâne cu discuri ventilate.

Punte spate: Punte H cu brațe trase, arcuri elicoidale, frâne cu tambur ventilat.


Condus de Adrian Mitrea circa 70 km, cu un consum mediu real de 6,7 l/100 km. La finalul evenimentului test drive Dacia Sandero mașina avea cca. 375 km.


Link-uri și documente utile:


7 comentarii

Dumitru Ionel 25 aprilie 2021 - 09:41

O prezentare echilibrată, cu detalii complete pe secțiuni și echipari.

Reply
Adrian Mitrea 25 aprilie 2021 - 19:50

Mulțumesc!

Reply
Eugen 25 aprilie 2021 - 12:20

O mizerie de masina, la un pret foarte mare pentru calitatea materialelor si confortul oferite. La banii aia, gasesti alternative mai atragatoare estetic, exterior si interior, calitativ, si cu motorizari mai bune. Dar romanul…Dacia, Dacia….

Reply
cib 26 aprilie 2021 - 06:28

Astept cu interes noua Dacie cu esapament scos prin capota motorului si schimbator intre picioare (ca la U 650). Accept si o deviere a esapamentului prin cabina ptr caldura mai eficienta in zilele geroase. Dacia frate!

Reply
Radu 26 aprilie 2021 - 11:21

Inteleg dorinta Dacia de a oferi un pret cat mai mic, pentru o categorie de clienti care nu isi permit mai mult, inteleg ca pentru a obtine un pret mic trebuie facut rabat la multe lucruri – sunt de acord sa tai functionalitate, accesorii, functii si sisteme „la moda” in 202x, dar nu inteleg sub nicio forma cum isi permit sa ofere masini care iau mai putine stele la testele de siguranta decat modelul precedent!
Nimic nu justifica siguranta scazuta pe care Dacia o ofera posesorilor. Siguranta pasagerilor, viata oamenilor nu este de vanzare, nu ar trebui sa fie influentata de dorinta producatorului de a reduce costurile de productie!

Reply
Adrian Mitrea 26 aprilie 2021 - 16:32

Salut, Radu, nu înțelegi treaba cu stelele pentru că nu știi cum funcționează Euro NCAP.
Rigorile de testare se schimbă la aproximativ doi ani. Spre exemplu nicio mașină nu poate lua 5 stele din 5 dacă n-are frânare automată sau avertizor nepurtare centuri spate.
Rezultatul de 2 stele de acum al Sandero și Logan este echivalent 3-4 stele din trecut. Deci siguranța mașinilor s-a păstrat, chiar îmbunătățit pe alocuri, chiar dacă numărul de stele nu e mai mare.

Reply
D_tractorul 26 aprilie 2021 - 12:56

La plusuri are ceva optionale noi si un design mai cizelat insa minusurile sunt importante, e cam scumpa si slab motorizata. Versiunile anterioare de top pe benzina sau diesel erau sub ca pret si peste ca performante, consumul nu este de invidiat. Deci nu prea stiu ce s-a imbunatatit in afara de profitul firmei.

Reply

Lasa un comentariu