Acasa Anvelope Michelin e.Primacy apare în 2021 și promite +7% autonomie pentru mașini electrice

Michelin e.Primacy apare în 2021 și promite +7% autonomie pentru mașini electrice

de Adrian Mitrea

Michelin atacă piața de anvelope de înlocuire cu un nou model, e.Primacy. Noua anvelopă va fi disponibilă din 2021, în 56 de variante (de dimensiuni), cu diametre cuprinse între 15 și 20 țoli. Pentru mașini electrice promite autonomie mărită cu 7%, iar în cazul mașinilor pe benzină economii de 21 de litri pentru fiecare 15.000 km parcurși.

Prezentată online în Noiembrie 2020, Michelin e.Primacy este noua anvelopă prietenoasă cu mediul din portofoliul producătorului francez de anvelope Michelin. e.Primacy vine în linie cu anvelopa Energy Saver, lansată inițial în 1992, cu mult înainte ca ecologia să fie atât de importantă.

„Până în 2050 vrem să ajungem la amprentă neutră de CO2 în toate unitățile noastre de producție. Până în 2030 anvelopele noastre vor fi mai eficiente cu 30% decât erau în 2010”, a declarat Scott Clark, vicepreședinte al Michelin, în conferința online organizată pentru lansarea e.Primacy.

Public eco

Michelin spune că oamenii sunt mult mai pregătiți acum să plătească pentru tehnologie prietenoasă cu mediul decât erau în trecut. Dar aceeași oameni sunt și foarte conștiincioși privind cheltuirea banilor. Așa că aceste două aspecte cheie au fost luate în calcul încă de la început în cazul anvelopei e.Primacy.

În 2019 erau cu 35% mai mulți oameni decât în 2011 dispuși să plătească mai mult pentru a proteja mediul. Unul din trei europeni era dispus, în 2019, să facă pasul spre bunuri care sunt mai prietenoase cu mediul.

e.Primacy vine cumva în întâmpinarea acestei tendințe, fiind o anvelopă eco fabricată exclusiv în Europa și destinată doar pieței europene.

Din punctul de vedere al poziționării de preț, Michelin e.Primacy va fi puțin mai scumpă decât Michelin Primacy 4. Din punctul de vedere al durabilității ambele sunt similare.

Pe durata exploatării, unul dintre cele patru cauciucuri e.Primacy se amortizează doar din faptul că mașina consumă mai puțin. Conform Michelin, aproximativ 80 Euro sunt economisiți, în medie, pe durata de exploatare a unui set de anvelope e.Primacy.

Teste independente

Noua anvelopă Michelin a fost testată de DEKRA și IDIADA în privința eficienței și rezistenței la rulare. Potrivit acestor două entități independente e.Primacy iese în teste peste concurență la capitolele eficiență și rezistență la rulare.

DEKRA a testat consumul mașinilor echipând patru automobile identice cu patru tipuri de anvelope diferite, dintre care una a fost echipată cu Michelin e.Primacy, iar restul cu trei seturi de anvelope premium rivale. A rezultat că în 14.460 km parcurși în condiții identice, mașina echipată cu anvelope Michelin a consumat cu 21 de litri de carburant mai puțin față de media celorlalte trei mașini echipate cu anvelope concurente.

IDIADA a testat rezistența la înaintare pentru un total de zece anvelope, dintre care una a fost e.Primacy. Restul de nouă au fost anvelope premium disponibile pe piața de înlocuire. Rezistența cea mai redusă la înaintare a fost obținută de anvelpa Michelin e.Primacy.


În definitiv, Michelin se bazează pe faptul că producătorii auto vor alege noua lor anvelopă fiindcă presiunea pe emisii scăzute este foarte mare, iar clienții o vor alege pentru economia de carburant pe care o asigură. Nu în ultimul rând, dealerii de anvelope vor fi resuscitați cu un nou produs eco și premium, disponibil din 2021.


3 comentarii

Costin 19 noiembrie 2020 - 15:34

La o penalitate de 95 euro/gCO2/100km , o reducere de 5 grame de CO2/100km inseamna 475 euro/masina … ii va face pe producatorii de masini sa faca deja un mic profit daca le echipeaza cu anvelope din clasa asta.
Si 7% autonomie suplimentara pe electrice este impresionant.
Intr-un domeniu cu vechime de peste 100 de ani sa vii cu imbunatatiri de 7% e impresionant

Reply
Naivu 20 noiembrie 2020 - 11:40

Pt 15000km, la un consum mediu de 6L/100km, se consumă 900L; cei 21L corespund la o reducere de consum de ~2%. Ce anume din anvelopa aia ar putea da 7% autonomie in plus la electrice (în loc de 2% ca la ICE)?! Dacă acel 7% e real, este intradevar impresionant.

Reply
dodoi 25 noiembrie 2020 - 11:57

As putea spune ca am ceva experienta cu aceste tipuri de cauciucuri. Masina mea a venit echipata cu cauciucuri Michelin Energy Saver, ceva similar acestor noi cauciucuri. Cand a venit timpul sa le inlocuiesc un set nou de cauciucuri Michelin Energy saver era mult mai scump decat un set de cauciucuri General Altimax RT43 pe care le-am luat si care erau recomandate de Consumer Report. Daca as vrea sa le cumpar in acest moment un set de Michelin Energy saver m-ar costa cam CAN$ 1100 (peste 3300 lei) iar un set de General Altimax RT 43 vreo $750 (peste 2250 lei). Ca durabilitate producatorii spun ca Energy Saver ar duce 105.000 KM iar RT43 120.000 KM. Ca diferenta de consum precizez ca nu se observa ceea ce confirma calculele lor de 0.15l/100km. Daca as socotii ca Michelin are aceasi economie la benzina si socotind durata de viata de 100.000 KM ar rezulta o economie de 150l benzina care inmultit cu costul benzinei (acum e si CA$D1 dar a fost si mai mult) ar fi mai putin de CAN$200. In final un set de Michelin Energy Saver ar fi cam cu CAN$150 mai scump decat General RT43. Ar trebui tinut cont ca aceste performante sunt obtinute in conditii de laborator, iar in viata reala ar fi mai greu de duplicat.

Reply

Lasa un comentariu