Acasa Dacia ANALIZA: Dacia Duster are sanse sa bata concurenta in off-road, dar poate pierde la capitolul dinamica

ANALIZA: Dacia Duster are sanse sa bata concurenta in off-road, dar poate pierde la capitolul dinamica

de Adrian Mitrea

Dacia Duster (sursa - Dacia)

Dacia a publicat marti (8 decembrie) primele fotografii oficiale si a dat primele informatii despre primul SUV din istoria marcii, Duster, model care are sanse reale sa bata concurenta in teren accidentat, dar care pierde, cel putin pe hartie, la capitolele performante dinamice si motorizari. In analiza de mai jos poti vedea specificatiile si preturile SUV-urilor cu care va concura Duster si vei putea trage propriile concluzii.

Dacia Duster este de departe cel mai usor dintre toate modelele cu care va concura, avand 1.180 kilograme. Spre comparatie, cel mai apropiat competitor, ca greutate, Skoda Yeti, este cu 165 de kilograme mai greu, avand 1.345 kilograme.

Click aici pentru galeria foto

Valorile pentru ambele masini sunt aferente versiunilor cu tractiune 4×2, dar raportul se pastreaza si la variantele 4×4.

Cel mai greu model cu care se va bate Duster este Hyundai Tucson (1.623 kilograme). Oricum, acest SUV coreean va fi inlocuit in scurt timp de un altul, denumit iX-35, care ar putea fi mai usor.

Dacia Duster (sursa - Dacia)Capacitatea portbagajului (475 litri), de mare interes pentru cumparatorii din Romania, nu este cea mai buna din segment, fiind devansata de Hyundai Tucson, care afiseaza 500 de litri, potrivit site-ului oficial Hyundai din Romania. Cu toate acestea, unele site-uri cu specificatii, gen km77.com, spun ca Hyundai Tucson are un portbagaj de 325 litri.

Luand in considerare capacitatea anuntata de importatorul Hyundai, Dacia Duster ar ocupa pozitia a doua in clasamentul celor mai spatioase spatii de incarcare din segment, devansand Toyota RAV4 si Skoda Yeti.

Capacitatile off-road ale lui Duster par promitatoare pe hartie. Primul SUV Dacia are cea mai inalta garda la sol dintre toate SUV-urile compacte, adica peste 20 cm, potrivit Dacia.

In plus, Duster are cele mai bune unghiuri de atac (30 grade) si de degajare (35 grade). Cel mai apropiat competitor este Tucson (atac – 28,5 grade, degajare 31,9 grade), iar cel mai slab model din acest punct de vedere pare sa fie Volkswagen Tiguan (pentru care nu am gasit insa garda la sol si unghiul de degajare, dar unghiul de atac mic poate fi un indiciu ca nici la celelalte cote nu exceleaza – n.r.).

Garantia standard de care va beneficia Duster este in media segmentului, fiind mai buna decat a Skoda Yeti, dar mai slaba decat a Hyundai Tucson si Ford Kuga.

Dacia Duster pierde teren la capitolul motorizari, avand in gama cel mai slab propulsor (1,5 litri dCi de 85 Cai Putere). Cu toate acestea, greutatea mai scazuta decat a modelelor concurente ar putea sterge sau macar diminua acest dezavantaj.

Datele complete sunt disponibile mai jos, pentru a putea sa faci singur comparatiile dorite.

Lasa un comentariu