Renault continuă strategia de electrificare a gamei, iar prin conceptul Renault K-ZE anunță primul său SUV electric. Acesta are mari șanse să fie primul SUV electric creat de industria auto franceză. Pentru început va fi comercializat în China, când va intra în producție. Totodată, versiuni hibride sau hibride de tip plug-in ale modelelor Clio, Megane și Captur vor fi lansate în Europa, a anunțat Renault, la Salonul Auto de la Paris (2-14 Octombrie 2018).
Conceptul Renault K-ZE are dimensiuni mai mici decât ale lui Renault Captur și este proiectat să fie 100% electric. Când va intra în producție, în 2019, va fi comercializat mai întâi în China. De ce? Presiunea pe reducerea poluării locale în China este uriașă, astfel încât această piață sare peste etapa hibridelor și hibridelor de tip plug-in.
În versiunea de serie, Renault K-ZE va avea o autonomie destul de redusă pentru ce ne-a obișnuit Renault, adică 250 km în regim NEDC, ceea ce va însemna o autonomie reală în jurul a 150 km. Cheia este prețul. Renault vrea să ofere acest SUV de segment A la un preț foarte bun, iar acest lucru n-ar fi posibil folosind pachetul de baterii de 40 kWh de pe Renault Zoe Z.E. (care oferă autonomie de 400 km în regim NEDC).
Producția acestui SUV va fi localizată în China, iar compania care îl va construi se numește e-GT New Energy Automotive Co (o societate mixtă creată de Nissan împreună cu Dongfeng Motor Group). Alte detalii (despre performanțe, dimensiuni, etc…) nu au fost anunțate deocamdată.
Cert este că prin conceptul Renault K-ZE francezii propun o soluție de mobilitate electrică mai accesibilă decât tot ce există până acum. Astfel, se pare că va fi rezolvată problema prețului relativ mare cu care orice mașină electrică vine în prezent.
În 2020, Renault va lansa și versiuni hibride sau plug-in hibride ale unor modele deja consacrate ca automobile pe combustie. Concret, Clio va primi o versiune hibridă, iar Megane și Captur versiuni hibride plug-in. Tehnologia hibridă, în ambele cazuri, este dezvoltată de Renault, și are denumire comercială e-Tech, spune compania auto franceză.
Așadar, din 2020 încolo vom vedea pe piață Renault Megane e-Tech și Renault Captur e-Tech cu propulsie hibridă de tip plug-in (cel mai probabil o combinație între un motor pe benzină și unul electric).
Pe măsură ce tendința de îndepărtare de diesel este accelerată de legislație, singura metodă prin care producătorii auto pot reduce emisiile de CO2 rămâne hibridizarea motorizărilor pe benzină.
Partea de entertainment din mașină, în viziunea Renault, va include realitate augmentată pe mașinile autonome și electrice ale viitorului, așa cum marca franceză a mai prefigurat și pe alte concepte.
La Salonul Auto de la Paris este prezentată tehnologia AEX (Augmented Editorial Experience) care combină conținutul, serviciile conectate, media și mobilitatea. Practic, Renault vrea să transforme timpul petrecut în mașină într-o experiență de învățare, dincolo de condus și mașina însăși. Renault a cumpărat acțiuni ale grupului media Challenges din Franța tocmai din dorința de a crea conținut pentru mașinile viitorului.
Și conceptul Renault EZ-ULTIMO și-a făcut debutul la Salonul Auto de la Paris, prefigurând intențiile Renault de a oferi servicii de mobilitate premium într-un vehicul autonom, conectat și finisat precum living-ul premium de acasă.
”EZ-ULTIMO se adresează oamenilor care își doresc un moment privilegiat pentru o călătorie prin oraș sau pentru o experiență turistică exclusivă. Se adresează, de asemenea, companiilor care doresc să le propună clienților lor o extensie premium a experienței de drum”, spune Renault.
Conceptul Renault EZ-ULTIMO deschide noi perspective pentru design-ul mărcii auto franceze. La bordul unui vehicul-robot, călătorul poate să profite de spațiul conceput ca un salon individual, echipat cu tot confortul şi serviciile necesare pentru a se relaxa sau concentra. Cu ajutorul design-ului, EZ-ULTIMO confirmă promisiunea EASY LIFE a marcii Renault.
Desigur, așa cum este prezentat, EZ-ULTIMO nu are șanse să ajungă în producția de serie. Dar pe măsură ce mobilitatea continuă să evolueze cu mașini autonome, Renault crede că este important să reinventeze timpul petrecut la bord, dezvoltând experiențe noi, deosebite, la nivel personal şi profesional. De aceea și acest concept.
După EZ-GO, cu viziunea sa de mobilitate de tip car-sharing, şi EZ-PRO, cu soluția autonomă de livrare urbană, EZ-ULTIMO este al treilea concept al familiei Renault dezvoltat pe aceeași platformă modulară explorând viitorul serviciilor de mobilitate. Inspirat de ambiția de a oferi mobilitate sustenabilă pentru toți, această trilogie de concepte electrice, autonome şi conectate prezintă o viziune extinsă a mărcii Renault asupra viitorului mobilității urbane de tip car-sharing.